En resa, en förlovning och en oförskämd katt

Precis som vanligt har tiden bara flugit iväg utan att jag hunnit reagera. Jag börjar på allvar tro att tidens hastighet ökar för varje månad som går. Möjligen kan det vara så att tiden går i ide i november men är desto mer effektiv i maj och juni. Vem vet - det är i alla fall vad min upplevelse säger. Det gäller att njuta nu, det är en helt fantastisk tid. Bara synd att det ska vara så mycket gräspollen i luften. Mina ögon rinner och rinner.
 
Sedan jag skrev har jag hunnit med att gå på semester samt börjat arbeta igen. Jag och fina Smaragden hade en toppenvecka i Turkiet. Det blev mycket sol, flams, mat, dryck och massage. Förutom att bara njuta av livet ägnade vi oss åt att analysera allt mellan himmel och jord. Jag och Smaragden är nog lite väl intresserade av hur olika organisationer fungerar för annars lägger man inte ner en massa tid på att analysera Apollopersonalens arbetsfördelning eller hur ledsagningssystemet är uppbyggt på en flygplats. På Landvetter tycks de ha någon slags organisation men det är däremot tveksamt om den fungerar..... I Dalaman fungerade den betydligt bättre och servicen var på en helt annan nivå. Smaragden fick till och med en kontorsstol framkörd till sig när vi väntade på att få boarda. Det verkar vara ett vanligt missförstånd - seende tycks tro att folk som har synskador automatiskt har svårt att stå och gå. Vi funderade även över om busschauffören som körde transfeerbussen hann käka mat innan han skulle ta emot nästa gäng med passagerare.
 
Eftersom Smaragden envisades med att låta sin stackars käpp svättas i solen brände jag mina fötter varje gång vi skulle förflytta oss de fem meterna mellan våra solstolar och havsvattnet. Hm, hade köppen fått bada hade både den samt mina fötter varit svalare. Fast vänta - käppar har kanske inga känslor. Folk var i allmänhet otroligt imponerade av oss som klarade av att åka på semester själva och så tycks punktskrift vara något väldigt coolt. Vid minst ett tillfälle ställde strandvakten sig bakom oss för att inspeklera när Smaragden läste med sina fingrar.
 
Det var lika trevligt att komma iväg som att komma hem.
 
Den 8:e juni förlovade jag och Mathias oss. Det känns helt underbart. Nu har vi snart bott ihop i ett halvår och det känns fortfarande bra. Det är många som har varnat för att det är jobbigt att flytta ihop men till 99 % är det bara positivt. Det har till och med fungerat med Nelly-katt. Jag tycker dock att hon har varit lite oförskämd ikväll. Jag gav henne en massa tonfisk och som tack rev hon ner en blomma.......
 
Vi får väl se när jag skriver härnäst men jag vill i alla fall önska alla en fin sommar!

Kommentarer
Postat av: Smaragden

Nej, käppen har inga känslor. Dessutom fick ju dina fötter svalka när du kokm i vattnet, så klaga inte. :) En underbar vecka håller jag verkligen med om att det var. Kram

2013-06-14 @ 16:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0