Det är inte alltid kampen som är en kamp

Varje motgång, konflikt eller problem skänker en ny insikt och kunskap. Det som till en början enbart kan te sig som ett grått och hemskt moln kan faktiskt utvecklas till något ljust och glatt. Man lär sig av sina erfarenheter. En del insikter kan vara rätt tuffa att mötas av men ibland är det just de insikterna som får en att bli medveten om hur situationen förhåller sig. Jag brukar väldigt sällan ge upp eller sluta kämpa men ibland är det en kamp att just upphöra med sin kamp. Jag vill väldigt mycket men när möjligheterna tar slut och vinsten inte längre skulle vara en vinst, ja då är inte valen så många. Den här veckan har fått mig att förstå att det är lönlöst att dyka efter en knappnål i ett av världens djupaste hav.
 
Det finns väldigt mycket jag skulle vilja förmedla ikväll men jag tror att det mesta får stanna i mitt huvud. Tröttheten börjar smyga sig på och snart är det dags för en ny arbetsvecka med allt vad det innebär. Jag känner mig styrkt inför kommande vecka eftersom jag fick tillbringa helgen med den som jag anser är en av världens underbaraste människor. Kärleken till Matte växer hela tiden och även om nykärheten har börjar avta så utvecklas kärleken på andra sätt. Det bästa med Matte är definitivt att han är han, att han är ärlig, rolig, omtänksam och har en stark integritet. Jag är så lycklig!
 
God natt och sov gott, var er själva och ingen annan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!
I dag känner att jag har en del motgångar, men dom kommer förhoppningsvis lösa sig frammåt kvällen. Ha det bra!
Kram

2012-09-17 @ 10:15:35
URL: http://www.jonte85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0