Ett inlägg om verkligheten från min Padda

Då var det äntligen dags att blogga lite igen. Bättre sent än aldrig tror jag att det heter. Det här inlägget äär desssutom lite extra speciellt då det är det allra första från min nya coola Padda. Än så länge fungerar  allt som det ska. Vi får se om det blir ovanligt många skrivfel idag jämfört med i vanliga fall. 
 
En hel del har hunnit hända sedan jag skrev förra gången. Det mest påtagliga är att vi som så många gånger förr har börjat att gå emot riktigt mörkare tider. I helgen var det dags att vrida tillbaka klockorna en timme - med resultat att vi får mörkare efetrmiddagar. Det tackar vi för. Nog för att jag är medveten om att vintertiden är den "riktiga" tifrn mrn jsg gillar det inte! Jag skulle gott kunna tänka mig att ha sommartid jämt. Jag skulle även kunna tänka mig att har sommar för alltid, Det var inte så att jag skuttade jämffota av lycka när den första snön  började falla i förra veckan.
 
Men men man ska väl inte klaga. Vi i Sverige slipper i alla fall stormen Sandy som nuu drar in över sydöstra USA.  
Och som Pippi Långstrump så klokt sa "vi ska vara glada över att vi har något väder överhuvudtaget, det är ju intte alla som har det". 
 
Det är verkligen inte alltid som verkligheten förhåller sig som den ser ut. Och dessutom förstår jag allt oftare varförr världen innehar så många krig. Ibland slår det mig att meningen med mänsklighetens existens är att bråka. En del använder vapen flr att få sin vilja fram och andra kör med psykologiska metoder. Det är så lätt att vara efterklok och inse vad saker egentligen betyder när det redan är för sent. Jag tycker att det är tragiskt att så många människor är så benägna att leta fel att de glömmer bort att visa sin kärlek för sina medmänniskor, 
 
Ett litet inlägg blev det trots allt och den nya Paddan är invigd.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0