I ljuset av sanningen

1. Vad är en sanning egentligen? Finns det något som är sant? Eller baseras allt utifrån våra individuella upplevelser och tolkningar? Saker kanske enbart är sanna eftersom mänskligheten har enats om att saker ska vara på ett eller annat sätt. Förmodligen kan den kollektiva lögnen troligen bli en sanning - det flest anser tycks ju många gånger vara sant - hur korkat det än är.
 
2. Utmaningar behöver nödvändigtvis inte bvestå i att man ökar sitt tempo, presterar mer eller kämpar hårdare. För en del människor kan troligen utmaningen bestå i att ta ett steg tillbaka, sakta ner och inse att man inte ska lägga ner mer tid på saker än de förtjänar. Själva grejen med en utmaning består ju just i att den ska vara svår och kräva en del av personen men vad det handlar om är såklart individuellt. Igår insåg jag på allvar att en av de största utmaningarna för mig är att slappna av, strunta i saker och vara ansvarslös. Det är en svbår utmaning för mig eftersom jag dels vill vara duktig och dels blir oerhört stressad av att just ta det lugnt.
 
Det är inte lätt när det är svårt men å andra sidan är det inte heller svårt när det är lätt. Saker blir alltid som de blir. Ibland får vi som vi vill och ibland går det på något annat sätt. Fast det går alltid på något sätt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0