Gör saker bara för att du kan!

Varför tänka så mycket hela tiden? Varför inte bara göra saker när man har möjligheten? Ibland slår det mig att tillvvaron hade varit betydligt mer spännnande om man bara gjorde det som föll en in och struntade i alla evenntuella rätt och fel. Jag tror att många avstår ifrån att göra och säga saker i räddsla för att göra fel. Vi lever i ett samhälle där verkligen ALLT ska vara så rätt och i längden hämmar det nog människors kreativa sidor. Det är lättare arr glida med strömmen än att ta en risk. Här framöver ska jag själv försöka att bara göra saker - bara med anledningen att jag hade möjligheten. Jag tror att det kan bli rätt så intressant. 
 
Då och då inser jag att det man tror är så viktigt i ens liv egentligen är ganska oviktigt. Eller det däär som jag trodde var så viktigt ät enbart viktigt för att jag inte kan vara utan det. För att jag ska vara lycklig som människa krävs dock främst att jag får vara nära de jag älskar.
 
Mycket av det jag tyvärr lägger ner en massa tid på att vara arg över är egentligen ganska oviktiga saker i sluändan. Ibland tror jag att vi människor väljer "fel" just för att slippa fundera över det som faktiskt spelar roll. På sikt leder detta tyvärr till att människor som inte förtjänar det får alldeles för mycket makt och uppmärksamhet, 
är ett hinder för utvecklingen eftersom det tycks kunna hindra folk från att komma vidare. 
 
Att våga tro på sin egen förmåga och stå upp för sina EGNA åsikter är det viktigaste vapnet vi har i en kamp för en bättre tillvaro. Om vi inte tror på oss själva och står upp för det vi håller kärt kommer ingen annan heller att göra det. Jag har sagt det förr men konflikträddsla skapar på sikt mer konflikter än den ursprunliga konnflikten. 
 
Nu ska jag återgå till min bok "Hundraåringen som gick ut genom ett fönster och försvann" samt dricka glögg. Önskar alla en go kväll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0