Barn och dårar talar sanning

Då var det återigen ett bra tag sedan det skrevs här på bloggen. Kanske tvingas jag erkänna att jag har tystnat lite grand i alla fall. Dock inte överallt som tur är. April är till ända på alla sätt och vis, månaden är till occh med bokförd och därmed lagd till handlingarna fram till revisionen. Våren visade sin skönaste sida i början av maj men bestämde sig visst för att somna om en stund till, vi får väl se när den vaknar till liv igen eller om det är sommar nästa gång som värmen tittar fram. Oavsett vädret så är lyckan stor. Kärleken spirar och jag somnar och vaknar med en underbar känsla i magen. Att vara kär känns nog ungefär som att vara galen och visst är jag det. Jag är galen i en underbar människa :).

Jag och denna underbara människa har tillbringat mycket tid tillsammans den senaste tiden och det har varit gott för vår relation som bara blir starkare. Jag tror att det var länge sedan jag befann mig i en så här okomplicerad relation, raka rör, humor, spontnanitet och planering genomsyrar förhållandet på samma gång. Jag är övertygad om att det kommer att bli en härlig sommar i år. Förhoppningsvis blir det myskvällar på min balkong och en del ridturer i skogen när vi är hos honom.



Man brukar säga att det bara är barn och dårar som talar sanning. Jag funderar över vilken kategori jag passar bäst in i? Framförallt undrar jag när barnen får lära sig att inte säga exakt vad de tänker och tycker? "Folk kan ju ta illa upp om du uttrycker dig hur som helst". Förmodligen präntas detta in under de första åren i skolan. På gott och ont förstås. Dock är detta så äckligt svenskt. Alla ska vara så förbaskat sams hela tiden. Eller snarare allt ska vara så lagom och neutralt. Till och med skitsnack ska framföras luddigt och går det att undvika så ber man någon annan att tala om vad man själv tycker. Jag undrar om svenskarna även skulle försöka skära halsen av någon på ett neutralt sätt. "Det är inte jag som tycker att det här ska ske men jag har fått order från min chef att genomföra detta men personligen gillar jag dig".

Någonstans önskar jag ändå att barnens raka sätt kunde få genomsyra det här samhället lite mer. Jag tror att mycket skulle bli betydligt enklare om vi slutade gå omvägar hela tiden. Varför hoppa ut genom fönstret för att komma till ytterdörren? 

Förövrigt förundras jag över hur tråkiga liv en del måste ha. När fler än jag finner mitt liv lite väl intressant är det illa. Om det vore möjligt skulle jag starta ett företag som hade som affärsidé att sälja meningsfulla liv. Detta skulle minimera både skitsnack och känslan av avundsjuka som råder bland det hemska människosläktet. Killen som jag av misstag "klämde" på låren under spårvagnsresan igår skulle nog inte våga köpa ett liv av mig.... I hans ögon var jag nog läskig. Dumt nog reste han sig upp innan jag hann be om ursäkt för att jag inte hade ögon i nacken och för att jag tagit på hans lår. Jag trodde ju att det var min partners ben jag klappade på...

Ett litet tips till oss alla är att inte skapa nya problem för världen har nog att hantera de redan existerande.

Ha det nu gott allihop!
<3

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Det verkar som du verkar ha ett lyckligt liv tillsamans med din M. Det är en härlig känsla att vara kär. Sommarvärmen är på väg, den brukar komma lagom till min födelsedag

Ha det bra! Kram.

2012-05-18 @ 08:42:27
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0