Nej då, jag har inte tystnat!

Men man skulle nästan kunna tro det. Eller jag pratar för fullt men kanske aningen mindre här på bloggen. Frågan är om det är någon idé att lova att skärpa sig. Generellt sätt anser jag nämligen att det är relativt korkat att utlova saker som man förmodligen inte har för avsikt att följa. Mitt datoranvändande har drastiskt minskat. Jag tycker att jag brukar burken tillräckligt på jobbet - så det är ju onödigt att göra det hemma också, när det finns annat skoj att ägna sig åt.

Det känns som att det har hänt en hel del sedan jag skrev sist men samtidigt ingenting. Jag har varit i världsmetropolen Vårgårda på friluftsläger men i övrigt har det varit ganska lugnt, även på jobbet. Jag och min fantastiska mir har bokat en resa till Turkiet i juni vilket ska bli hur härligt som helst. Planer på att bege sig till Danamrk finns även i sommar. Fem veckor ledigt ska det i alla fall bli. Fast innan allt annat har jag en Skottlandsresa med min fina vän Guldklimpen att se fram emot.

Jag kan stolt meddela för den som är intresserad att jag fortfarande är fri från hål i tänderna. Det känns otroligt skönt. Dock var jag hos tandhygenisten häromdagen för att ta bort lite tandsten vilket var mindre kul. Jag har aldrig haft tandläkarskräck innan trots att jag plockat bort både senor och tänder. Men den här människan var hemsk. Hon höll fast mitt huvud och bara körde på med den där tandstensmaskinen. Eftersom det gjorde ont hade jag svårt att vara helt still och då fick jag vackert veta att hon kunde förstöra min tunga om jag inte låg helt still. USCH alltså. Jag hoppas på en annan hygenist i framtiden.

Vi är få som trivs med att vänta i onödan - dötid är just trist. Jag avskyr väntetid själv men uppenbarligen verkade jag tycka att en styrelseledamot kunde vänta i fem dagar i Göteborg innan styrelsesammanträdet i helgen. Han ringde mig idag och meddelade att fem dagar kanske var lite väl lång väntetid. Istället för att boka tåg åt honom den 23/3 hade jag lyckats boka den 19/3. Dumt och ett onödigt sätt att förbruka pengar på. Men fel gör även den bästa, som man säger även solen har fläckar. Bara TUR att mina dåliga egenskaper är otroligt få!

Dagens fundering: Hur kan kopiatorn fortsätta att printa ut papper när dess display meddelar mig att det är pappersstopp i maskinen? Bra fråga! Ännu bättre är det om man låter bli att peta med fingrarna i röran medan papper skrivs ut. Jag ska nog vara tacksam över att jag har mina fingrar kvar efter den här arbetsdagen. Att hantera saker lugnt är inte riktigt min grej - fort ska det gå. Problemet ska helst vara löst innan det ens har uppstått!

Imorgon har jag tagit ut kompledigt. Tror mitt huvud behöver en liten rast innan helgens styrelsekickoff. Nu ska jag fixa mig lite te och godis, slå min diplomatiska vän en pling och sedan bara se fram emot morgondagen då han faktiskt kommer hit <3. 

Slutligen: Det går inte ens att manipulera Guldklimpen - hon leder ju om all ström.  

Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Men du, det kanske är effektivt att alltid boka folks resor fem dagar innan ett möte börjar. Då kommer de ju i alla fall alltid i tid...

Ses imorgon! Kram

2012-03-23 @ 14:53:52
URL: http://vissmaragd.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Det låter som du är riktigt kär & lycklig!

Ha det bra! kram.

2012-03-28 @ 08:43:46
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0