Jag är kär - i våren!

Den första vårmånaden har infunnit sig i vårt avlånga land, något som känns helt underbart. Denna dag till ära har jag solat en timme på ballkongen. Mitt vintertrötta ansikte har sålleles fått sig lite vårkänslor. Våren är utan tvekan den allra bästa årstiden här i Sverige. Det är något alldeles speciellt att få ta del av när allt blommar ut, grönskar och får nytt liv. Jag älskar det!! Jag är riktigt kär, ja kär i den fantastiska våren. Jag säger som farbror Nilsson i Maddiken "jag känner livet i mig när det är vår". Snart är det dags för årets vårskrik :).


Det sägs att ordning är för idioter, möjligen är det så. Dock önskar jag emellanåt att jag vore lite mer av en idiot för då skulle min ordningsamma sida må lite bättre. Fröken Vis var däremot mycket vänlig nyss och upplyste eller snarare påminde mig om att jag faktiskt är en "universitetsidiot", så jag ska väl inte klaga. Jag klagar dock när kvitton, strumpor och pennor får ben och spatserar iväg på egen hand utan att ha bett om lov! Att jag inte svarar i arbetstelefonen på arbetstid beror dock inte på oreda eller glömska utan snarare på att jag har ägnat förmiddagen åt att representera arbetsplatsen på annat håll. Kan vara bra för en del att känna till med tanke på vissa meddelanden som nått mig....


I övrigt flyter saker på i normala gängor. Jag har gått upp i tjänstgöringsgrad. Jag tycks ha hittat strukturerade former för min träningen och jag har blivit duktigare på att prioritera mitt privatliv. Jag konstaterade igår att jag har för mycket att göra på för lite tid och att det är en relativt dålig kombination. Men men, det är tur att det är mycket som intresserar mig för annars hade jag förmodligen varit en tämligen oengagerad individ.


Om en månad är jag i Skottland och det är något jag definitivt ser fram emot!


Ha det så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0