Från det ena till det andra, 2012 är igång

2012 har kommit igång så smått. Jag har börjat arbeta och träna igen vilket känns skönt. Lika mycket som jag uppskattar min semester - lika mycket måste jag erkänna att jag älskar att återvända till jobbet och vardagen. Jag inser verkligen vilken tur jag har som får möjligheten att arbeta med något jag verkligen brinner för. Jag tycker synd om de som har ett yrke de inte finner stimulerande och utvecklande för det är en så stor del av våra liv som vi lägger ner på vårt jobb. 1/3 av min vakna tid går lite krast till jobb, en annan 1/3 till fritid och en tredje 1/3 går till sömn. Japp så ser det ut, dygnets 24 timmar följer ett perfekt 8,8,8 mönster. Kanske är samhället lite väl inrutat på just det här sättet.

Men förmodligen behöver vi människor ha det så här, för då slipper vi tänka. Det är så skönt får våra hjärnor att bara följa ett inrutat mönster, då kan vi fokusera på annat. Roligare saker.

Från ett ämne till ett annat....

Efter att ha läst en hel del bloggar och Facebook-statusar började jag fundera över om man kan sakna en tid som man egentligen inte alls vill uppleva eller vara en del av igen. När jag tar del av andras erfarenheter är det nästan som att jag längtar tillbaka även om jag i själva verket verkligen inte ör det. Eller när jag levde i den tiden var den underbar på många sätt och vis. Dock har glaset putsats idag och mer än en sida är synlig. Tyvärr ser jag negativa sidor nu som jag alrig fått upp blicken för då. Kanske är det ändå tur att vi får ha våra fina minnen kvar samtidigt som min hjärna har förmågan att verka realistiskt och därmed fatta kloka beslut.

Tror inte så mycket mer behöver bli sagt. Årets fyra första dagar har mest besått av samma saker, städning, jobb, storm, halsont och för lite sömn (har inte kunnat sova). Imorgon är det ledigt igen och på fredag jobb. Kör varannan dag. Efter 60 minuter yoga upplever jag nu harmoni i kroppen så hoppet om sömn i natt är stort.

Ha det gott hälsar jag som förutom en diamant är en solkrigare :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0