Vad är skillnaden mellan privat och allmän?

"Det är privat, så det är väl inget ni har med att göra. Privata saker håller man för sig själv". Så sant, Kjell Bergkvist men många verkar ha glömt vad ordet privat betyder, ibland undrar jag om allmän och privat har samma innebörd för människor.

Det har inte hänt så mycket. Vädret påverkar mig lite väl mycket. Är det grått i skyn så är det grått i mitt bröst. Känner mig allmänt trött, omotiverad och rastlös. Att jag var uppe till fem i natt och steg upp vid åtta kan absolut inte ha med saken att göra. Nej, sommar tack, så jag piggnar till eller i alla fall vår. Tur att det är helg.  


Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

För mig innebär ordet privat att något är ens ensak och inget som någon annan förrutom ev. inblandade parter och personer som står en nära får veta. Ordet allmänt betyder för mig någonting som man kan berätta för alla. Så privat är privat och det får folk acceptera. Ha en bra vecka! Kram

2012-02-20 @ 13:10:04
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0