2012 tar snart slut

Ett år fyllt av kärlek, stormar, konflikter, skratt, viljestyrka, likgiltlighet, hopp, förtvivlan och styrka är på väg att lida mot sitt slut. Det har varit ett händelserikt år men framförallt ett känslofyllt år. Både stark kärlek och hopplöshet har färgat min himmel under året. Hopp har väckts men precis på samma sätt som vatten släcker eld har mina förhoppningar gått i kras. Dock ska man aldrig ge upp. Vad som sker i framtiden är vi ytterst ansvariga för, var och en av oss och det är bara tillsammans vi kan skapa den värld vi vill leva i.
 
Innan vi lägger 2012 åt sidan ska jag försöka göra någon slags summering av året. Nyårsafton kommer jag sedan att tillbringa med min älskling hemma hos honom. Det er ut som att vi blir många som ska avsluta det känslofyllda året tillsammans. Från början skulle vi ha blivit 10 nyårsfirar men helt plötsligt väntas vi bli hela 18. Kul :).  
 
Sammanfattande ord för 2012: Känslofyllt
 
Årets stolthet: Cyklingen till Uppsala. Jag är riktigt stolt över att jag lyckades cykla de närmare 70 milen mellan Göteborg och Uppsala. Det var två helt otroliga veckor som kommer att vara ett minne för livet. Jag lärde mig massor om både mig själv och om gruppdynamik. Trots både fysisk och psykisk smärta gav jag mig inte. Jag är stolt över att inneha en sådan vilja och envishet.
 
Resor: Skottland och Turkiet.
 
Årets lyckligaste dag: Söndagen den 4 mars blev jag och Mathias ett par.
 
Bästa månad: Mars
Sämsta månad: November
 
Årets irritationsmoment: Fega människor! Att folk inte törs stå för det de påstår sig tycka. Räddsla och omvägar tycks ibland vara en lysande metod för vissa men inte den effektivaste enligt min uppfattning. Jag har i vissa stunder ifrågasatt varför en del människor utrustas med hjärnor när de ändå undviker att använda den. En del tycks ha missuppfattat en del saker. Hjärnans innehåll förbrukas inte bara för att man använder det. Snarare tvärtom. Det är som med kärlek, det växer ju mer man slösar på det.
 
Årets rekord: 19 köttbullar på r
 
Bästa uttryck:
Att kriga för fred är som att knulla för att få tillbaka sin oskuld.
Om alla tyckte som jag skulle det inte finnas några konflikter.
 
Nyvunnet intresse: Hästar. Eftersom Matte arbetar i ett stall har jag fått chansen att återuppleva ett gammalt intresse nämligen ridning. Jag har dessutom fått lära mig en hel del stallsysslor.
 
Min lärdom 2012: Utmaningar är individuella och behöver inte nödvändigtvis handla om att prestera mer eller att öka tempo. För mig består utmaningen i att våga slappna av, njuta här och nu. Jag är inte bara mitt arbete utan även en privatperson med egna intressen. Jag är bra på att stå upp för mina åsikter och kämpa på men mindre bra på att värna om min lediga tid.
 
I världen: Sverige har fått en ny tronarvinge. Vi passade även på att vinna ESC medan stora delar av Europa lider av en ekonomisk kris. Euron visade sig inte vara lika stark som förväntat. Detta har bidragit till att enkelspåriga och främlingsfientliga värderingar har fått fotfäste runt om i Europa. USA, Kina och Ryssland har haft val. I vårt land har en del partiledare kommit och gått. SJ har ställt in tåg. Anders Brejvik dömdes till förvaring för de fruktansvärda terrordådet i Norge förra sommaren.
 
Önskan inför 2013: Jag hoppas att jag och Matte kommer att htta någon praktisk lösning så att vi kan flytta ihop. Med jobb på två olika ställen blir det komplicerat. Än mer komplicerat blir det väl när ingen är särskilt sugen på att pendla.
Till 2013 önskar jag mig mer ärlighet, öppenhet och tollerans. Jag vill att människor ska ges utrymme att vara de dem vill vara. Jag önskar att fler ska våga stå upp för sina värderingar och säga nej när det är nödvändigt. Demokratin börjar i vardagen - genom små enkla handlingar. Allt sker inte över våra huvuden.
 
Löften inför 2013: Att följa min morfars ordspråk lite mer. "Arbeta som om du skulle leva i evighet och älska som om du skulle dö imorgon". Jag måste även våga misslyckas och vara stolt över det jag gör och inte grämma mig över det jag inte gör.
 
Nu vill jag önska alla ett riktigt gott nytt år och ett lyckligt 2013!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hej Catta!

Tack detsammma och lycka till med kärleken
Kram!

2013-01-11 @ 12:02:21
URL: http://www.jonte85.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0