Världen är inte konstigare än vad jag upplever den

Nu förstår jag varför världen är så konstig. Eller det gör nog förresten inte. En del händelser får mig snarare att förstå att världen är konstig. I alla fall utifrån mina glasögon.
 
Om man nu nödvändigtvis ska ljuga för någon (av ren välmening) så vore det faktiskt rätt så klokt att se till att den man ljuger för aldrig får reda på lögnen. Alternativet är förstås att man säger sin sanna mening redan från början.Vad motivet och syftet till en lögn än består i så är det oavsett en otroligt kortsiktig lösning. Möjligen kan man lösa ett problem kortsiktigt med en lögn men du förlorar ett upprättat förtroende för en lång tid framöver. Ett förtroende du kanske aldrig kan återskapa igen. Om man inte kan stå för sin åsikt behöver man inte uttala sig överhuvudtaget. Nog tjötat om detta.
 
Sedan sist jag skrev har jag hunnit fylla 23, ojämt och tråkigt. Inte ens 2 + 3 blir jämt, för det blir 5. Eller möjligen 1 om vi snackar sandhögar. För lägger du ihop 2 sandhögar med 3 sandhögar så får du plötsligt bara en sandhög. Fast ett är också ojämt och trist. Min 23 årsdag var dock allt annat än tråkig. Framförallt fick jag en väldigt mysig kväll med Matte. Indisk mat och god öl, kan det bli bättre?
 
Min semester har tagit slut för den här gången. På något sätt känns det skönt att vara tillbaka i kontorsstolen och i vardagen. Jag har förövrigt nöjet att få leva i tre verksamhetsår samtidigt. Det är verkligen inte alla förunnat. 2011 ska nämligen avredovisas, 2012 tror jag att vi befinner oss i just nu (rent kroppsligt alltså - vad du är mentalt vet du bättre än jag gör), sedan har vi 2013 som det ska sökas ekonomiska medel för.
 
Lev så gott så hörs vi igen!

Kommentarer
Postat av: Belmina

Nu blir jag orolig. Det är aldrig roligt när ett förtroende sviks. Hörs snart! Kram

2012-08-23 @ 23:00:24
URL: http://alltdetjagvillskrivaom.wordpress.com
Postat av: Jonas

Hej!
Känner igen det där delvis. Själv ska vi i us mitt leva i 2 verksamhetsår. 2012 och 2013. Få se vad det blir för spännande verksamhet nästa år! Du verkar ha ett bra liv. Själv lever jag i nuet och försöker fylla hösten med roliga saker. Hoppas vi ses något framöver.
Ha det bra! kram.

2012-08-24 @ 14:05:23
URL: http://www.jonte85.blogg.se
Postat av: vispen

Hej!
Tack för din senaste kommentar i min blogg! Kärleken mellan mig och min pojkvän är så klart fin på många sätt och vis. Jag försöker alltid ta vara på tiden då vi är tillsammans och att träffa honom så ofta som möjligt trots distansen.
Grattis i efterskott! Indisk mat är jättegod tycker jag! Lycka till med allt US-arbete! Jag vill jättegärna ha mer info om aktiviteten som US väst ska ha om jobbsökande och sådant.
Kram

2012-08-27 @ 00:56:00
URL: http://vispen91.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0