Färger i dagar

Det mräks på hela kontoret när det är måndag. Hur man än vänder och vrider på måndagen, så är dey alltid en måndag. Hm, förmodligen gäller exakt samma fenomen för resterande veckodagar men som sagt, måndagar är något utöver det vanliga. Att det är måndag märks även hemma hos mig - för då får jag ingen choklad, trots behovet. Tur att det bara är måndag en gång i veckan eller fyra gånger i måndaden eller cirka 48 gånger på under ett år. I relation till mängden dagar är det ingenting eller mja 1/7 är det förstås.

Kanske upplevs den här veckan som lite extra seg, då längtan efter Turkiet, semester och sociala aktiviteter börjar närma sig med stormsteg. På söndag, ja då är det Alanya för hela slanten. Behöver jag säga att jag LÄNGTAR!! Då får jag vara varandrabäst med Fröken Smaragd i en hel vecka, samt sola, bada och umgås med fina människor. Det är härligt att alla vi på kontoret ska med på resan, kanske synd för kansliet som får rå om sig självt men det ska nog gå bra.

Förresten. Har ni någonsin reflekterat över vilka fäger våra veckodagar symboliserar för er. Jag gör det lite då och då.

Måndag: blålila
Tisdag: rosa
Onsdag: organge  
Torsdag: röd
Fredag: svart
Lördag: grön
Söndag: gul

Ha det gott nu :)

Kommentarer
Postat av: Fröken Smaragd

Jaa! Om en vecka får vi vara bäst tillsammans i Turkiet!

KRAM

2011-09-26 @ 20:46:05
URL: http://vissmaragd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0