1 av 7 dagar under vecka 36 är typ slut, vad har hänt?

Idag var regnet väldigt blött och otrevligt. Jag vill för all del inte nedlåta mig till att hävda att vädret var dåligt, då jag med bestämdhet menar att det inte existrerar något bra eller dåligt här i världen, utan enbart olika uppfattningar och syften. Mja, det finns förvisso sådant som vi gemensamt har beslutat är bra och dåligt men det är en annan sak. Regn kan nämligen vara mycket värdefullt och anses bra, allt beror på syftet. Dock ägnade inte jag mig åt någon aktivitet under dagen som fodrade regn, vilket medförde att jag störde mig en hel del på att bli dyngsur. Hm, i många kulturer föredrar man nog dock solsken (obs, kultur har inte enbart med nationalitet att göra). Det kändes hur som helst lagom proffsigt att kliva in på en av arbetsplatsens samarbetsprganisationers invigningsdag av ett medlemsrum och se ut som en dränkt katt. Nog för att jag kallas Catta men det finns la gränser.

Vad har hänt under dagen egentligen? Pass är uthämtat, vilket säkrar min resa till Turkiet. Jag har införskaffat mig nya hörlurar till min MP3 men vem bryr sig om det? Knappt jag själv. Mitt VISA-kort möjligen. Ett protokoll är skrivet och ivägskickat men inget av vad som står i är offentligt förrän justerarna är klara :). Det blev ärtsoppa till middag, det bör noteras att det var Soldatens ärtsoppa för den är godast. Nu har det börjat regna igen fast det gör inget för jag slipper gå ut i regnet.

Slutligen kan jag informera om att det fanns såväl linje- som hållplatsutrop på fyra olika spårvagnslinjer i Göteborg idag. Fast ja, det största utropsproblemet förekommer väl inte här i Göteborg, utan snarare på landsbygden. Oavsett det så är det möte för min del nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0