Min ensamma kanslidag

Tillskillnad från vad ni kunde läsa igår så bjöd den här dagen på ensamhet. Ingen av mina kollegor var på plats idag, alla hade de olika skäl. Det är mycket mycket roligare med sällskap men jag misstänker dock att de ensamma dagarna blir mer effektiva. Idag kan jag fira att den sista obligatoriska ekonomiska ansökningen för verksamheten 2012 är färdigskriven. Dock har jag hitatt ett par andra fonder som vi brukar söka bidrag hos i mån av tid....

Jag har inte för avsikt att bli långrandig i dagens inlägg. Jag förmodar att varken ni läser eller jag personligen finner det särskilt meningsfullt, då allas tid tycks vara begränsad, särskilt i november. Här följer därför en sammanfattning av dagen i den kära punktformen.

* Vilken tur att det inte är två benlåtar på raden, det hade inte jag orkat!

* Finns det någon lag som säger att man måste tacka ja till att sitta i en styrelse? Jag hoppas inte det för jag har sagt nej......

* Jag ÄLSKAR svensk byråkrati! Den förenklar mitt jobb eller inte.....

* Allt är relativt!

* Sedan när blev direktkommunikation något negativt?

* Det är onödigt och därmed icke meningsfullt att klaga på saker som det ändå inte går att göra något åt. Det är enbart att acceptera faktum och förhålla sig till verkligheten. I någon drömvärld når jag knappast några verkliga resultat.

* Varför spendera en massa pengar på dåliga saker när man kan välja att spendera de på bra saker?

* SJ och Telia borde få faktureringsförbud, det här börjar bli dyrt för min arbetsplats.

* Kredit smakar gott precis som linser i sambaolik.

Oj, är det någon som tror att jag får pyssla med ekonomi emllanåt? Nu ska jag i alla fall främst ägna mig åt att tillaga fisk så att jag förblir klokast i världen. Om mängden papper på skrivbordet = med smarthet så vet jag vilka på arbetsplatsen som är smartast respektive minst smarta. haha!


Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Njaa, klokast i världen är det väl ändå den Visa Smaragden som är. Ska äta lax ikväll, och som matlåda imorgon så jag behåller försprånget i klokhet.

Och nej, det finns ingen lag som säger att man måste sitta i en styrelse. Huruvida man anser sig ha tid, lust och ork att sitta i en styrelse får det egna samvetet avgöra helt på egen hand.

Kram

2011-11-22 @ 18:59:05
URL: http://vissmaragd.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Telias fakturor har en förmåga att komma väldigt olägligt ibland, tur är dock att dom oftast inte behöver betalas förrän nästkommande månad. Annars är telia rätt dyra, men det är ju ändå dom som byggt upp nätet och infrastrukturen från början fast nu är det dock ett annat bolag som äger det. Jag kommer nog inte byta telefonbolag varken mobil eller fast förrän min livssituation förändras. Ha det bra! Kram.

2011-11-23 @ 12:02:13
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: vispen

Tack för din kommentar i min blogg! Jag kan hålla med om att alla månader är mer eller mindre stressiga men tycker verkligen att just november och december är de månader när jag har mest att göra.

Bra tankar du har skrivit ned :)

Jag ser definitivt inget negativt med direktkommunikation.

Håller med Anna om det här med att sitta i en styrelse eller inte, sitter i USS styrelse för tillfället men tror att jag ska tacka nej till att sitta nästa år.

Ta hand om dig och lycka till på jobbet!

Kram

2011-11-24 @ 18:40:11
URL: http://vispen91.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0