"Bygg grunden innan taket"

* Bygg grunden på huset innan du bankar upp taket. Helt sant! Och kanske något att alltid ha i åtanke, särskilt för mig som helst vill att allt ska vara gjort igår.

* Tiderna, situationerna och även vi individer förändras. Igår, blir idag och idag blir imorgon. Precis som onsdag är annorlunda jämfört med torsdag och morgon och kväll kan skilja sig åt gör vi individer också det. Alla är vi olika men ändå lika unika. Också människor förändras och utvecklas över en tid. Det är viktigt att inte fastna i det allra första intrycket utan att faktiskt våga ge varandra en ny chans. Tänk om man aldrig skulle ge ett nytt nyplanterat blomfrö en ny chans, då skulle man kunna missa den vackra blomman som växer fram så småningom :).

* Ingen kan ha koll på allt - inte ens kassörskorna på ICA har koll på alla kg-priser på frukt och grönt :)

* De största kraven är inte de andra ställer på en, utan de man ställer på sig själv. Ambitioner, mål och envishet är viktiga grundstenar men kanske måste inte varenda liten detalj bli 110 % perfekt jämt. Att våga misslyckas är lika viktigt som att orka kämpa på.

* Idag under träningen kände jag mig som världens starkaste kvinna. Jag hade kunnat ha en elefant på ryggen medan jag körde benböjen på body pumpen. Frågan är väl mest om det ade varit möjligt i praktiken. Jag förmodar att det är relativt otympligt att ha en elefant på ryggen.

* "Sluta tänka - det är svårt ändå!"

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Jag känner igen det där du beskriver. Ibland sätter man för höga mål som man sen inte når upp till vilket resulterar i att man blir besviken på sig själv. Har en stort uppdrag som jag ska göra om några veckor. Det ser jag fram emot mycket, i går kändes uppgiften väldigt stor men när jag jobbat med förberedelserna inför den under 1 timme kändes den inte så överväldigande längre utan jag kommer nog fixa den. Jag tycker ochså att man ska vara stolt över dom posetiva sakerna som man presterar och göra det utefter sin förmåga och förutsättning utan att jämföra sig med varandra. Ha en bra dag! Kram.

2011-11-02 @ 14:55:13
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0