Bättre sent än aldrig

Bättre sent än aldrig. Jag funderar på vad jag ska skylla på den här gången då. Det är inte så att blogglädjen har försvunnit, egentligen har inte timmarna blivit färre heller men förmodligen har det inte hänt så mycket i mitt liv som jag funnit meningsfullt att blogga om. Min helg var däremot väldigt meningsfull och skojig. Den tillbringades i Surehamar, där folk inte var ett dugg sura. Helgen bjöd på nya kontakter, många skratt och en hel del kreativa tankar om hur en förening kan öka sitt medlemsantal. Jag avstår dock från att skriva ner idéen här.... Det som hände och upplevdes under helgens läger får vackert stanna där.

Efter helgen var det äntligen måndag....

Den här dagen har varit ganska traditionell, förutom att jag fick åka iväg på ett möte. Mötet i sig flöt på ungefär i samma takt som in formationsmöten brukar, det enda konstiga den här dagen var att det beställda fikat inte dök upp. Människor som sitter för länge i möte behöver tydligen kaffe/kakor för att kunna tänka igen.

I de flesta fall förstår människor att det är enklast och smidigast för alla om den som sitter/står längst ut går ut för först. Den här reglen gäller verkligen inte i spårvagnstrafiken. Av någon oförklarig anledning tycks folk tro att det är lättare att kliva på en överfull spårvagn än att släppa av folk och sedan kliva på en så när som tom vagn.

Det är aldrig okej att fuska men ibland är det faktiskt lite kul att göra det. Troligen eftersom det inte är tillåtet I helgen vann mitt lag en frågesport utan problem. Inte för att vi kunde frågorna men för att vi var smarta nog att deleera just tänkandet till en liten fyrkantig vän. Varför anstränga hjärnan i onödan när alla svar finns via google. Hm, kanske var det ett dåligt sett att ta hem segern på men nej, fuska gjorde vi inte. Ingen hade sagt att det var emot spelreglerna att ta hjälp av en fyrkantig kompis.
Slutsats "Man kan inte bryta mot regler som inte finns oh finns de så är reglerna till för att brytas".

Längtar du hem? Frågar vandrarhemskillen mig igåt precis innan lägrets slut. Nja, jo lite erkänner jag.
Jaha, har du en katt som väntar på dig då blir följdfrågan? Haha, nej men jag vill ändå hem blir mitt svar. Mmm, men har du inte sex stora karlar där hemma då? Blir nästa undran. Öööh, nej.... Nehe, du nöjer dig kanske med en får jag till svar...  

Varför kan inte människor bara stå för vad de tycker. Är man korkad så kan man väl i alla fall våga erkänna det. Något jag verkligen avskyr är meningen "jag är inte rasist men". Det kommer så gott som alltid en riktigt främlingsfientlig kommentar därefter. Varför försöker folk låtsas att de har finare åsikter än de har?

Nu är det dags för te och mer avkoppling. Dagens absolut viktigaste slutsats är att min egen mat är allra allra bäst. Innan jag lagade kvällens mat var det över en vecka sedan sist. Matlagning bör prioriteras för det ger ett smaskigt resultat.

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Vad roligt att höra att julfesten var trevlig. Vi får höras på telefon nästa år och prata igenom din och Allirezas revisionsrapport till vårt årsmöte. Om vi inte hörs innan årskiftet önskar jag dig en God Jul & Gott nytt år. Kram!

2011-12-13 @ 09:08:17
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0