Ni har hört det förr, nu är det semester!

Hej!

Jag kan inte riktigt tro att det verkligen är julafton om enbart tre fjuttiga dagar. Idag, är det vintersolståndet och därmed Sveriges mörkaste dag. Det positiva med detta är att det bara är sex månader kvar till midsoammar men kanske bäst av allt, vi går emot ljusare tider redan imorgon. 

Tiden har gått så fort den här hösten. Jag har inte riktigt hunnit med att fundera över var den har tagit vägen. Att tiden går fort brukar vara ett tecken på att man har haft kul och på att man trivs med sin tillvaro. Just det stämmer verkligen. Min höst har varit både utmanande, händelserik och intensiv. Framföraltt har jag valt nya vägar genom att bryta skära av gamla. Jag har verkligen bestämt mig för vad jag vill och för vad jag anser vara viktigt, en linje som kanske inte uppskattas allas ögon. Jag har också börjat hitta tillbaka till människor som betytt väldigt mycket i mitt liv men som av olika varit borta ur mitt liv ett tag. En sak är i alla fall säker, man måste veta vad man vill för att kunna nå dit, det har den är hösten bevisat.

Hur som helst, nu är det semester. Ja, jag är väl medveten om att jag har tjatat om detta i tid och otid men jag tror det är få gånger som jag har upplevt semestern som mer välbehövlig. Jag ser fram emot två vekor av enegeriåtersättllning. Jag vill samla nya krafter inför 2012 som kanske är det året som jorden går under, i alla fall om man ska tro på Majaindianerna. Jag vill även spendera tid med mina nära och kära. Imorgon bär det av till metropolen Strängnäs för julfirande med världens bästa familj.

Alltså tänk att ord både kan göra så ont men också VÄRMA något så enormt mycket. Dagens absoluta höjdpunkt var när jag öppnade ett upplyftande mail från en av mina chefer. Inte för att man konstant ska söka bekräftelse men när man får det så är det mycket värt. Jag blev väldigt glad, framförallt för de saker som rör min personlighet.

Jobbet i all ära men att vara en bra person är nog viktigare även om jag ibland tenderar att sätta arbete framför allt annat. Som om vi vore vårt jobb liksom. I Sverige tycks man vara det man gör/arbetar med. Lite konstigt ändå efter 2/3 av dygnet förmodligen i många fall spenderas utanför arbetet.

Dagens semester firades med fiskgryta, hemmalagad mat, det är bäst.

Nu får vi se när nästa inlägg dyker upp, förmodligen omkring nyår då året ska sammanfattas här på bloggen. Dock på ett något mer kreativt sätt än i vanliga fall. Hur det får ni se då.

God Jul!!


Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Jag åker ochså hem till familjen i dag, det ska bli skönt med lite jullov även fast det inte blir så långt. Börjar igen 2 januari. God jul & gott nytt år! Kram.

2011-12-22 @ 09:32:16
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0