Kämpat för kung & fosterland på Domkyrkan

BODY PUMP  för hela slanten. Tre månader har nästan passerat sedan jag sist höll i skivstången och kämpade för kung och fosterland med vikterna. Idag var det åter dags för ett tufft pass. Lyckan var stor när gymkortet på Domkyrkan var införskaffat och jag kunde vandra in i pump-lokalen och ladda för ett stenhårt pass. Viljan, motivationen och kroppen var definitivt med på noterna. Därför bestämde jag mig för att satsa på exakt samma vikter som jag behärskade i våras. Jag KLARADE det menm tugnt som tusan var det men då är det bara att skrika. Det hjälper faktiskt.

Jag inser hur mycket jag har saknat träningen. Det var en underbar känsla att återförenas med den smärta som enbart ett tugnt träningspass kan uppbringa. Okej, nu skakar det som aldrig förr i benen men samtidigt känner jag mig piggare och gladare än på länge. Träningen är ett bra ställe att dumpa frustration och aggressioner på. Då går det inte ut över någon oskyldig stackare.

Att få beskedet om att jag får nästan 2000 kr mer tillbaka från skatten är inte heller något man fäller tårar över. Inte jag i alla fall. Men kanske gör du, vi är alla olika.

Nu ser jag mest fram emot den grymma fest jag ska ha här på lördag med de goaste vännerna. Jag är jätteglad över att så många kommer. Vi kommer att bli ett häftigt gäng!


Tre tankar:

* Kom ihåg att prioritera det du prioriterar. Det blir enklast så!

* Det är inte farligt att begå misstag. Det gör vi alla. Det allra värsta är när man inte kan erkänna att den utförda handlingen var fel, utan känner ett behov av att bortförklara. Det är viktigt att vara ödmjuk inför sina fel och våga erkänna och be om ursäkt. Sedan ska såklart sträva efter att göra rätt. Det påstås att dte blir så mycket bättre då. Frågan om vad som är rätt respektive fel kan dock diskuteras i evigheter. Rätt för mig är kanske fel för dig osv. Därför är det viktigt att vara medveten om varför man agerar som man gör, då kan man åtminstonde förklara och motivera sitt handlande. Troligen blir det enklare för oss människor att förstå varandra om vi pratar mer med varandra och förklarar hur vi tänker kring olika saker. 
Samtidigt ska man nog bara vara ibland. Jag har noterat att en del saker faktiskt går bättre när jag inte tänker och analyserar så mycket. Det beror nog på att kraven är mindre och att prestationsångesten inte existerar och tar upp onödigt fokus.  

* Ryktesspridning inskränker människors möjligheter att visa vilka de är. Möjligheten att välja vem man ska vara är också mycket svårt, då andra människor redan har förmedlat ett fåtal saker om en. Dessa kanske är sanna men de ger knappast en heltäckande och därmed sanningsenlig bild. Jag önskar att vi alla inklussive jag själv blev duktigare på att låta bli att hävda oss själva genom att srpida information om andra. Det är så svårt att sudda bort den stämplen andra givit en. Jag har under helgen märkt att det är så enkelt att falla in i gamla mönster. Mönster jag egentligen ogillar men eftersom det är så avancerat att få människor att ändra uppfattning om en känns det enklare att fortsätta vara den man alltid varit, trots att man inte trivs med det till 100 %. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0