För mycket strulande

Hm, jag vet egentligen inte om jag orkar att skriva något blogginlägg idag. Det har varit alldelles för mycket strul av olika slag på jobbet. Först vägrar Internetet att starta, trots att jag med stöd av olika metoder beordrar det att köra igång. Sedan bestämmer sig kopieringsapparaten sig för att vilja skriva ut ettiketter istället för papper, medan flera dokument ligger helt galaet på servern och ja på tal om servern, den bestämmer sig vid ett tillfälle helt oanmält att inte släppa in mig. Jag gillar inte oförberedda händelser, planering skall råda! I ärlighetens namn berodde dock serverproblemet på att jag dragit i fel sladdar när jag skulle åtgärda Internet-problemet. (Fast det kan vi bortse ifrån, för då får jag bara öra att jag ska ta det lugnt). Vid dagens slut var däremot allt löst, så det är bara att glömma sina bekymmer för imorgon kommer nya.

Nja, men jag gillar att jag nästan alltid lyckas lösa de tekniska problemen, det tyder väl på att jag är rätt klok trots allt. Och, ja väldigt ivrig och envis. Det är ju inte så att jag ger mig i första taget, det precis varenda sladd på jobbet fått erfara idag :). 

Jag föredrar faktiskt konflikter med riktiga människor för de ger i alla fall svar på tal när jag skäller på dem. Maskinerna som strular och bråkar kan inte ens bemöda sig med att förklara varför de har den åsikten de har. De bara slutar att fungera eller ännu värre, hittar på något själv, tillexempel nya okända inställningar. Flertalet av de jag tjafsar med klarar i alla fall av att motivera varför de tycker som de gör. Inte för att jag alltid håller med om att deras slutsatser är korrekta men chanserna är större att man förstår sig på ett talande föremål än ett tyst. Undrar om det skulle hjälpa om alla maskiner hade talprogram? Då skulle de kunna förklara varför den inte mår som den ska.

Nu ska jag återvända till litteraturen som slukar mig för tillfället, nämligen en bok av Kajsa Ingmarsson. Boken är i sig väldigt lättsam, vilket gör den fantastisk att analysera. Jag läser den i precis rätt skede i livet, finns så mycket jag känner igen. Jag undrar om jag skulle ha reflekterat över samma saker om jag läste den 2005, när den gavs ut. Troligen inte, då mitt liv då, var helt annorlunda. Det är märkligt. En film eller en skiva som jag sett eller hört tusentals gånger kan helt plötsligt skänka mig nya insikter, ja väcka tankar jag aldrig tänkt innan medan jag sett filmen eller lyssnat på låten.

Tack kollegor för alla goa skratt idag :)


Kommentarer
Postat av: Planeringsgudinnan tillika Arbetsbiträdet

Klubben för invärtes beundran... Vi är VIP-medlemmar. :D Synd att Syrran inte jobbar i lokalerna - det hade varit grymt!

2011-08-01 @ 20:44:13
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0