se eller com

I flera timmar har jag tänkt att jag vill blogga ikväll och först nu loggar jag faktiskt in här för att skriva några rader. Den här dagen har bjudit på det mesta. Jag har uppfattat det här dygnet som en enda stor karussell. Humöret har skiftat en aning, i vissa stunder har saker flutit på medan det gått åt skogen i nästa. Men det är detta som kallas omväxling och sådant gillar jag. Visst, föredrar jag topparna men om jag alltid befann mig där så skulle jag förmodligen inte inse att det var en topp, eftersom jag skulle sakna något att jämföra de med. Allt är ju relativt, som vi fick lära oss redan i småskolan. Lärarna passade då öäven på att lära oss att lagom alltid är bäst. Tveksam om det är sant dock.

Se eller com i slutet på mailadressen, vad gör det för skillnad egentligen? Ganska stor om man skriver fel i alla fall. Lyckades idag av misstag skriva live.se istället för .com och det slutade väl lite så där. En jobbsökande tjej från halmstad ringde upp mig och var riktigt glad över att ha fått ett jobb som ledsagare hos men hon mindes dock inte att hon sökt det. Jag insåg rätt fort att det var fel Nilsson jag mailat till. Herregud. Men tja, tjejen verkade väldigt social och framåt, kanske hade varit en potensiell ledsagare. 

Vad är bäst? Principfast kärring eller omoralisk gubbe? Det första helt klart, varför jag är djupt tacksam över att det var det förstnämda jag kallades för och inte det sista. Det enda som kan vara lite jobbigt med att vara principfast är att en del saker kolliderar mot varandra :). 

God natt! 



 


Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej

Det där med .se och .com stöter jag på väldigt ofta i mitt jobb som resercher och säljare. När det gäller företag kan man oftast kolla på deras webbsida så man får rätt mailadress men det är ju lite klurigare när det gäller privatpersoner. Jobbmailen brukar "studsa" tillbaks om jag skrivit fel mailadress vilket är bra. Jag tycker livet kan vara som en karusell. Ibland snurrar det på fort och då går allt bra och man mår toppen och ibland går det väldigt sakta och då går det mesta dåligt och ingenting är roligt. Det är då man får tänka på roliga saker som stundar i livet samt lyssna på bra musik. Ha det bra! Kram.

2012-02-22 @ 13:50:53
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Fröken Vis

Jag hoppaas verkligen att jag också är mer principfast kärring än omoralisk gubbe.

Ha det gott! Kram

2012-02-22 @ 18:40:45
URL: http://vissmaragd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0