Cattas hjärna sammanträder den 19/10-2011.

Hejsan, ledsen att ingen av er läsare fått någon kallelse till detta men eftersom jag gjorde bedömningen att min hjärna var i behov av att sammanträde i fred får ni nöja er med att läsa protokollet från dagens intenssiva sammanträde.

Tankeprotokoll när cattas hjärna sammanträder
den 19 oktober 2011

Plats:
Kontorsstolen vid datorn.

Närvarande:
Tyst Catta


1. Tankestart
Mina tankar aktiveras.


2. Fastställande av tankar

BESLUT
Att fastställa tankeflödet enligt mängden tankar.


3. Bokstäver
Hos SJ, får man ett bokningsnummer när man bokat en resa med dem (bokningsnummer förekommer såklart på fler ställen). De kan se ut på följande sätt: VGT2175N. Av tydlighetsskäl sägs varje bokstav med ett killnamn exempel Viktor, Gustaf, Tore men det är dumt, varför bara killnamn? En kollega till mig förklarade att det oftare än lättare att veta hur ett killnamn stavas för tjejnamn kan ha massor av stavningar. Jaha ja, okej då. Men då kör vi la på maträtter istället. Nästa gång jag kontaktar SJ ska jag uppge att jag har ett bokningsnummer som är: Vattenmelon, Gulasch, Tacos.

BESLUT
Att alla bokstäver uppges som en maträtt när ett bokningsnummer ska redovisas.


4. Yoga rensar ut onödiga tankar

Yogan rensar ut sådant som inte behöver stanna inom mig. Dessutom känns det som att jag andas för en hel vecka. På en timme hinner jag dessutom förvandlas mellan hund, krigare, groda, fisk och plog, snacka om schitzofren beteende men å så gött!

BESLUT
Att gå på ett yogapass i veckan.
Att arbeta vidare på att få till en perfekt solhälsning.


5. Personlig utveckling

Det gäller att välja sina strider, sitt tempo och vad man ska satsa sin energi på. Jag är medvetetn om att universitet inte kan lära ut allt men något lärde jag mig faktiskt under mina tre års studietid; att vara konstruktiv och inte nappa på alla konflikter som erbjöds en. Det är synnerligen viktigt att bromsa upp, tänka en vända till och försöka sätta sig in i den andra personens perspektiv. När jag idag läser mail, brev och tankar som jag skrev för två år sedan inser jag med stolthet att jag har lugnat ner mig och kanske blivit en gnutta mer ödmjuk. Jag kan i alla fall identifiera mina utvecklingspotensial, vilket jag inte kunde hösten 09, för då trodde jag att jag var bäst. Bäst på att vara Catta kommer jag lltid att vara men det är inte alltid det som räknas.

Under dagen har jag återigen noterat två saker som jag förmodligen alltid kommer att behöva kämpa med.
1. Jag bara är människa och att alla människor gör misstag ibland. Att inte ha högre krav på andra än på mig själv.
2. Säga NEJ och stå fast vid det. Hjälpsamheten, sociala koder och artighet dominerar allt för ofta. Jag ska satsa på en fyrkantig vecka med budskapet "jag sköter bara mitt och struntar i det jag inte måste uträtta".

BESLUT
Att inse att även solen har fläckar, vissa dagar något fler.
Att anordna en fyrkantig vecka någon gång i framtiden.


6. Övriga tankar

En del saker/händelser är så puckade att det ät lika bra att ignorera dem.

Gud borde lära sig att duscha hela kroppen och inte enbart kroppsdelen som visas där Göteborg är geografiskt beläget.

Somliga människor livnär sig mer på konflikter än på mat. kanske läge att bjuda några av de på middag för att minska antalet konflikter i sin närmiljö. Bara de inte får mer näring till att organisera konflikter då.....

Det måste vara besvärligt att vara pratsjuk och inte kunna samtala medan man kör bil om man arbetar som taxichaufför. Chauffören om sjutsade hem mig erkände att han inte kan göra mer än en sak åt gången. Han kör vilse om han snackar samtidigt som han kör!

BESLUT
Att notera tankarna.


7. Tankeavslut

BESLUT
Att sluta tänka aktivt för idag.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Underbart inlägg!

2011-10-19 @ 21:36:47
Postat av: Rebecca

Jag tänker vara ett fyrkantigt Arbetsbiträde när du har din fyrkantiga vecka :P Provokativt! :P

2011-10-19 @ 21:53:13
Postat av: Jonas Jakobsen

Det var ett bra och intressant inlägg. Jag gillar din blogg. Ha det bra. Kram.

2011-10-20 @ 08:26:58
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0