Fem myror är fler än fyra elefanter

Nu är det bevisat en gång för alla, jag ska inte ta det lugnt. Resultatet blir nämligen enbart pankaka och jag lyckas anlända ett helt dygn försent till ett viktigt möte. Jag kände mig ganska dum när jag klev in receptionen i möteslokalen och frågade efter mötet och fick svaret att det ägt rum igår. Jaha, det var ju bara att snabbt som tusan dra till kontoret för tt hinna prestera något vettigt. Såklart saknade jag både matlåda och energi. Mat kunde pizzerian i närheten erbjuda, värre var dte med det goda humöret och energin. Bättre lycka i maj då nästa möte är planerat, får väl hoppas att jag kommer ihåg det.

Idag har jag varit extra glad över att ha mina fina kollegor, skratt och uppmuntran behövs mer vissa dagar.

Jahaaa, man kan välja olika sätt. Alla sätt är förmodligen bra utom de dåliga men vad gör man när folk väljer de dåliga sätten? Antingen kommer man en smartare lösning alternativt en sämre för att få den ursprungliga idéen att verka bra. Jag skulle nog vara nöjd så länge folk kunde stå för sina åsikter och vågade hålla fast vid dem. Hur svårt ska det vara??? Antingen så tycker man om lakrits eller så gör man det inte? Varför ändra uppfattning beroende på vem som snackat precis innan?

Dagens bästa råd fick jag ut av en av mina nyare kollegor, vilket bestod i att jag inte ska ta åt mig av saker som jag omöjligt kan stå för. Orättvis kritik kan du bortse ifrån för det är varken professionellt eller konstruktivt. Tack ska försöka minnas det när det behövs men det är tyvärr ofta då man glömmer det.

Fem myror är fler än fyra elefanter men frågan är om vi alla kan vara överens om detta eller om det behöver utredas, ventileras och underöskas. Kanske bör det skrivas en policy i logik. Förmodligen finns det dock dem som på allvar skulle hävda att fyra elefanter är fler eftersom de skulle fylla mer utrymme än fem myror.


Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Policyn i logik kan jag skriva någon gång när jag har tråkigt... Min logik är ju alltid så underbar och klok.

Ett av dina möten imorgon ska ju jag ocskå närvara på, så misar du det kan jag påminna dig.

Tack också för ett, som alltid, trevligt samtal!

Kram

2011-11-16 @ 21:03:05
URL: http://vissmaragd.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Ett tips! Annteckna i en kalender dina viktiga möten, lägg in påminelse i mobilen och om ni har e-postprogrammet outlook på era datorer på västkansliet kan du lägga in en påminnelse där. Ha det bra! Kram.

2011-11-17 @ 08:38:58
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0