Råd & situationer

Hallå där, då var idioten som behöver påmminas om att hon är en idiot tillbaka igen. Jag har tänkt lite nu igen och den här gången har jag kommit fram till följande självklarheter.

För det första är de bästa råden de som absolut är svårast att följa. Kanske är det just därför som de är de bästa. Dessutom är det oftast de bästa råden man blir sur över, förnekar och suckar över. Detta beror förstås på att råden går rakt in, man förstår att de är bra men man vill till varje pris förneka och slå ifrån sig dem. Vem vill erkänna att man har lite problem? 

Sedan har jag insett att varje situation är unik. GRATTIS!! Man kan aldrig applicera liknande situationer/händelser med någon annan, hur lik den än ter sig. Detta eftersom kontexten med all sannolikhet är diffrent på något sätt. Erfarenhet är bra men man kan inte lita på den till 100 procent. Något som en gång har misslyckats kan faktiskt gå bra nästa gång just för att kontexten och förutsättningarna har förändrats.

Tankeverkstaden tackar för sig och tutar och kör istället. Man ska inte tänka så mycket för det är tämligen komplicerat ändå.

Nu ska jag njuta av min söndag innan en ny arbetsvecka drar igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0