"Sköt dig själv & skit i andra"

Jag tror att min extrema morgontrötthet, som existerat under den här veckan har smittat av sig på min fantastiska blogg. Poängteras bör kanske att bloggen slår alla rekord! Den är nämligen inte enbart morgontrött utan även dagstrött och dessutom kvällstrött :P. Nej men seriöst, kvällarna den här veckan har fyllts av möten, jobb, träning och roliga MSN- och telefonsamtal.

Nu börjar det lida mot helg och än sålänge går det riktigt bra med nyttiga månaden. Jag är inte ett dugg orolig över att jag ska misslyckas. Som flera av er läsare vet så är jag både envis och oerhört konsekvent. Det beror helt enkelt på att jag tycker att man ska leva som man lär och faktiskt göra det man säger och inte tvärtom. Haha, bara tur att jag får vräcka i mig sötsaker i Turkiet. Fast då har det nog gått så länge att jag vant mig att vara utan och varför börja igen då? Träning, frukt och nyttghet känns bra. Tanken på att jag snart kommer att vara vigare än en katt känns tillfredsställande. Det kommer all yogaträning se till.

Har vissa människor inget liv eller är det bara alldeles för ointressanta själva så de konstant måste lägga sina näsor i blöt och dessutom sprida en massa skit? Ibland undrar jag. Jag tänker inte analysera detta vidare utan nöjer med att konstatera att jag aldrig kommer att sluta förvånas, bli frusterad och trött. Sköt er själva, skapa er en bra tillvaro och bry er enbart om andra på ett sätt som kan främja andras livslust. Omtanke, kärlek och respekt måste alltid vara ledord. Inte bara ledord utan även handlingssättet. Dessutom måste vi alla kunna lita på varandra. Jag är övertygad om att jag inte kan lära någon annan att göra rätt, jag måste börja hos mig själv, precis som alla andra också måste.

Hör och häpna men siffror är riktigt skojiga. Det är en hel del påverkansarbete i att söka ekonomiska medel också, fast på ett lite annorlunda sätt. Jag älskar att dag efter få motivera varför just min arbetsplats verksamhet är den bästa och bör beviljas bidrag. Ännu roligare blir det alldeles säkert efter att jag gått fördjupningskursen i ekonomi. Jag ska bli proffs på att söka reda på nya pengar!

Det var allt för idag.


Kommentarer
Postat av: Vis s

2011-09-01 @ 20:39:48
Postat av: Vis Smaragd

Ja, din blogg är väl som sin ägarinna, den undrar väl vem som kommit på att man ska gå upp på morgonen... :)

I Turkiet får du inte vara nyttig, det ska jag se till. :)

tyvärr verkar en del människor tro att deras liv består i att lägga sig i andras liv och sprida skit, men de personerna är inget bry sig om. Du är bäst, kom ihåg det!

Ha det gott! Kram

2011-09-01 @ 21:02:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0