Ordningen finns i huvudet och inte på bordet!

Tisdagar är lätt den dagen då jag känner mig piggast och mest på hugget. Det måste bero på att jag inleder dagen med ett tugnt body pump pass. Just dagens pass var grymt, instruktören hade nämligen valt ut flera av de allra tyngsta låtarna från flera olika realiser. Framförallt utfallslåten från nr 78, är dödande tung. Stackars mina lår!! Frukosten är dessutom absolut godast på bussen mot jobbet. Jaaa, kaffe är livet! Mina chefer har fått känna av min pigghet idag. Tycker nästan lite synd om dem, med tanke på hur många mail somliga har fått under dagen.

Tro det eller ej men nu är mitt skrivbord faktiskt städat och alla papper är sorterade. Så numera ligger de antingen i papperskorgen, i en platsficka i en låda eller tjusitgt insatt i en av kansliets alla pärmar. Noteras bör att styrelsepärmen är otäckt tjock. Protokollen tycks föröka sig precis som styrelseinformationer, tystnadsplikter och allt annat. Jag är trots den senaste tidens röra värd beröm, då jag inte tycks ha missat några vitkgiare papper i röran på bordet. Ordningen finns bevisligen i huvudet och inte på bordet! Hm, okej, jag ska erkänna att jag hittade en makapär till ett hålslag. Detta hålslag är samma som jag klagat på varit trasigt. Idag förstod jag varför. Jo, för delen som saknades till hålslaget låg i en platsficka bland en massa ansökningsformulär. Visst är ansökningar mysiga men det kanske inte riktigt är det optimala stället för delar till ett hålslag. Märkligt att saker kan få egna ben och promenera iväg. Alla medlemmar kan nu pusta ut - de har ett fungerande hålslag att förfoga över! 

Jag älskar mitt arbetsrum nu, problemet är bara att jag vet att det kommer att vara lika stökigt om ett par dagar igen. Men är det inte så att stökiga kontor tyder på aktivitet och flitigt arbete.

Det går att kombinera goda ekonomiska lösningar i både teori och praktik samt med plikter och ansvar. På köpet får jag fortbildning inom medelsanskaffning. I ärlighetens namn ska jag poängtera att alla kanske inte finner det som en särskilt praktisk lösning att stiga upp 04:40 för att ta ett tåg till Stockholm (från GBG) för att sedan komma hem 23:20 samma kväll, efter en heldags utbildning. Tur att jag behöver ta ut lite komptimmar som samlats på hög :).

Det är inte alltid man vet vad man ska göra eller hantera situationer. Den här gången går jag på magkänsla, litar på mina känslor och klokhet. Förmodligen är det korrekt även om det i vissa stunder känns jobbigt och påfrestande. Tack Guldklimpen för givande fikastunder, du är en fantastisk vän och kollega.

Slutligen: Jag och Fröken Vis är väldigt mogna i alla fall för det mesta. Det är viktigt att komma ihåg att allt är relativt! 

Kommentarer
Postat av: Guldklimpen

Catta, är en fin vän och en av de bästa kollegor jag haft! Du är bäst! Tur att du hittade mätstickan till hålslaget - det hade blivit bråk annars om apparaten! ;-) Kram på dig!

2011-09-06 @ 16:59:31
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/
Postat av: Vis Smaragd

Ja, precis, allt är relativt! Det finns alltid andra som är mindre mogna än vi...

2011-09-06 @ 17:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0