Tankar en fredagskväll

Till middag blev det en smaskig laxrätt med smak av cream freash och citron. Med all sannolikhet är jag därför oerhört intelligent ikväll. Jag hoppas att det förblir så.

Det kan tyckas så enkelt, jag vet vad jag måste göra men också vad som är farligt att göra.

Kan man blockera personer ur sina liv? Ja och nej, en effektiv metod i dagens samhälle är helt klart att radera de personerna man vill glömma från sin Facebook-lista. Frågan är bara hur smart det är? Jag brukar hävda att det enbart är omoget och att problem bör lösas på andra sätt. Men i vissa situationer är det ingen idé. Hoppet brukar vara det sista som överger en människa. Mitt hopp om förtåelse samt en seriös förklaring har övergett mig. Tiden lär få utvisa om det var korrekt eller inte.

"Man kan inte påverka hur andra ser på en situation"

Jag håller både med och inte med. Jag kan givetvis inte styra över någon annans uppfattning men jag borde väl kunna betee mig på olika sätt, vilket borde påverka iaktagarnas bild av situationen. Det var det här med att aldrig förvånas över något mer i världen. Det löftet får jag dessvärre bryta. Det finns allt för mycket som förvånar mig, gör mig ledsen och upprörd. Jag blir lika upprörd varje gång när jag med förtvivlan inser att människor inte har förmågan att stå upp för det allra finaste i vår närhet, nämligen varandra. Kanske är vi människor ett allt för fegt och opålitligtflockdjur som allt för ofta föredrar att gå med strömmen om det går. Detta trots att vi i teorin uppmuntras till det motsatta. De få som dock vågar gå emot massan får på ett eller annat sätt lida för det. Ogillar det väldigt mycket. Jag tycker faktiskt att man ska våga stå för sina åsikter í vått och tort.


Slutligen tårar kan vara lika salta som citroner kan vara sura eller karameller söta. Tyvärr smakar dock inte tårarna saltlakrits.

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Ja, ibland önskar jag att man kunder radera vissa människor ur sitt liv, kanske inte rent bokstavligt utan bara hälften så man inte behöver gå runt och tänka på den personen varje dag. Du tillhör dock inte den kategorin, det var ju bl.a. du och Jim som fick mig att stanna kvar i US och som sedan ledde till att jag har växt och utvecklats som individ.

2011-11-01 @ 09:10:53
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0