Det som var pinsamt när jag var liten är jag stolt över nu

Älskade lägenhet vad du har blivit fin! Den här helgen har jag spenderat tillsammans med mamma och hennes man och det har varit riktigt skönt. De kom redan i torsdags kväll och då stod utan tvekan Thomas Ledins krogshow på agendan. Den var mycket mycket bättre än jag hade förväntat mig. Kvällen bjöd dessutom på eb gudomlig trerätters middag plus god dricka :).

Fredagen kan väl inte direkt beskrivas som vår turdag... Okej, alla fick vi saker shoppade i stan men jag lyckades trampa på en vass spik som gick igenom min sko och in i foten, jag kan lova att det kändes. Mamma och hennes man körde vilse när de skulle hämta kvällens indiska mat. När de äntligen var hemma igen upptäcktes det att det saknades två maträtter, så det var bara att vända och köra tillbaka. Runt nio serverades därför middagen som var hur god som helst. Lördagen spenderades på IKEA med tusentas andra svenskar som också ansåg sig behöva nya saker till sina bostäder. Själv behövde jag ett hallbord, lite lampor, ljus och städsaker. Nu är min lägenhet en helt annan och min underbara familj ska ha ett STORT TACK för all hjälp. Utan mamma och hennes man skulle lägenheten knappast vara så här tjusig.

Den här helgen har brutit av från vardagen. Det har varit otroligt skönt med en lång helg i hela fyra dagar. Det har funnits utrymme för tankar, vila, träning och socialt umgänge i lagom mängd. Många gånger är det enklare att förhålla sig till sin vardag om man får distans till den. Jag planerar att avsluta helgen i mitt badkar med en härlig badbomb.

Min mamma är klokast i hela världen. Jag håller med till 100 % i följande konstaterande "världen skulle inte se ut som den gör idag om fler vågade sätta ner foten och säga sin åsikt".

Mamma berättade för mig i helgen att jag alltid skämdes över att hon "alltid skulle lägga sig i precis allting". Jag har ett yttesrst vagt minne av att det jämt var min mamma som sa ifrån och uttalade sin åsikt. Som litet barn var det kanske pinsamt att vara barn till den där tjötiga mamman emellanåt men idag är jag bara väldigt stolt. Tack vare att min mamma alltid har stått upp för det som hon ansåg vara rätt så har jag på ett helt naturligt sätt lärt mig att göra detsamma. Jag vet att det finns de som stör sig på att "Catta tjöttar, är hetsig och värderar saker utan att ha blivit ombedd att göra det". Personligen är jag stolt även över detta, stolt över att ha en åsikt, över att kunna tänka och för att jag faktiskt vågar stå upp för det jag känner/tänker. Vad gör min åsikt för nytta enbart i mitt huvud om jag noterar att andra handlar utifrån ett sätt som jag anser vara fel? Mamma har rätt, världen hade inte sett ut som den gör idag om fler hade mod att säga nej.

Nu ska jag dra iväg och fika med en vän jag inte sett röken av sedan midsommar, det ska bli så kul! Helgen ser ut att få även ett gott slut och imorgon är det vardag igen. Det ska nog gå bra :).

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Jag tycker ochså att min mamma är klok, visst kan hon tjata på en ibland om småsaker men oftast i efterhand så håller jag med henne. Saknar min fikakompis här i Norrköping. Ha en bra vecka! Kram.

2011-11-07 @ 11:02:16
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0