Tiderna förändras, så även insikterna, tack för det!

Det är aldrig för sent att förlåta. Det är bara väldigt skönt, särskilt när man förstår varför saker och ting ar varit som de varit. Det finnaste man kan göra är att be om förlåtelse och att kunna förlåta. Självklart vore det allra bästa om man slapp be om ursäkt över huvudtaget men vi är alla bara människor och människor begår fel. Så även jag. En sten har lättat från mitt hjärta och nu kan det bara bli bättre. Tiderna förändras precis som mina insikter. Jag känner mig väldigt glad. Jag är dessutom stolt över att jag kan förstå varför folk har tänkt som de har tänkt. Kan man sätta in i andras situation och förlåta andra, ja då är det förmodligen lättare att vara tolerant även mot sig själv.

Imorgon är det 11-11-11, en dag som vissa verkar tro är jordens sista. Tydligen väntas jorden gå under imorgon exakt kl. 11:11. Jorden kommer inte att klara av sifferkombinationen 11-11-11 så därav är detta jordens sista dag. Jag tycker att hela resonemanget är sjukt. Just den 11:e november år 11 har väl inträffat innan. För hundra år sedan var det ju också 11-11-11 liksom för 200, 300, 400 osv år sedan. För det andra så tror jag knappast att jorden är medveten om människans påittade tidräkning. Möjligen kraschar all vår teknik men naturen struntar förmodligen fullständigt i våra påhittade datum.

Förövrigt har ju jorden funnits i mer än 11-11-11 år. Det var ju knappast så att jorden uppstod samtidigt som Jesus föddes, det råkade bara vara då vi började räkna år. Hela resonemanget om jordens undergång är ett tecken på att människan verkar se sina egna påhitt som starkare än naturens krafter. Hur kan man tro att naturen styrs av våra datorer? Naturen är smartare än så, för till skillnad från tekniken så är inte jorden skapad av den korkade människan.

Man blir nästan ledsen över hur korkade en del kan vara. Vissa tycks inte kunna tänka - i alla fall inte lika logiskt som jag.

På vägen hem beklagade sig en dam över hur kriminella "invandrare" är. Jag blir lika trött varje gång jag hör sådant struntprat. 1. Svenskar är inga änglar. 2. kriminalitet sitter inte i fenomenet att vara utlandsfödd, i så fall borde alla svenskar som flyttar utomlands löpa större risk att bli kriminella. Eller tror de att vissa natinaliteter per automatik är mer brottsbenägna? Jag fattar inte hur en del är funtade. 3. Man ska ALDRIG dra flera människor över en kam.

Jag insåg nyss att jag hade missat att avboka ett träningspass. Jag glömde helt bort passet, då jag befann mig på jobbet istället. Suck, 40 spänn i böter. Inget jag dör av men förbaskat onödigt. För at pålåga mig ännu mer loggade jag in på mitt gymkonto för att bevittna min glömska. Till min häppnad såg jag att det bortglömda gympasset var avbokat. Jag hade avbokat det i natt medan jag pysslade med något. Som det kan bli. Glömmer bort att man inte har glömt bort eller något i den stilen.

Nu ska jag snart hoppa i säng. Imorgon blir det upp tidigt för att resa till Halmstad. Min arbetsplats ska utsätta Hallandstrafiken för en utropskontroll. Därefter blir det kulturhelg med bakning, dans, spel och omväxande mat.
Återkommer efter helgen, antagligen med många uttryck från mig och käraste Fröken Vissmaragd.

Slutligen, ibland är räddslan för en viss sak mer skrämmande en själva saken. Jag tror att det är viktigt att inte ge saker mer utrymme än de förtjänar. Varför ge Voldemort mer uppmärksamhet och bekräftelse än nödvändigt?


Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Hej!

Nu har det gått 8 timmar och 50 minuter av den 11/11 2011 och än så länge har inte jorden gått under. Jag tror att den kommer finnas kvar i flera miljoner år till. Trevlig helg!

Kram.

2011-11-11 @ 09:37:54
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0