Snabbt eller långsamt? Det är frågan det.

Vissa dagar tycks saker bara gå fel, hur eftertänksam och klok man är. Idag har varit en sådan dag. Var till och med på den nivån att jag bara lade mig på soffan och sov när jag kom hem från jobbet. Då är det illa, jag ser sällan en charm i att sova mitt på blanka dagen.

Ofta när jag begår ett misstag beror det på att jag varit för ivrig och lite väl impulssiv, det är såklart jobbigt men det är 100 gånger värre när det blir ännu mer fel när jag faktiskt har klurat rejält på problematiken. Det är sådana lägen jag förstår varför jag har bråttom. Ska det nu nödvändigtvis bli fel så kan det väl i alla fall få gå lite snabbt. Det är ett fruktansvärt slöseri med tid att ägna tid åt att tänka ut dåliga lösningar..... Haha, kan glädja de som anser sig ha blivit mailbombade av föreningens hemsida att jag nu lyckats radera alla e-postadresser. Hm, kanske inte var så lugnande. När jag gick hem från jobbet fungerade båfe hemsidan och jag hade då lyckats skriva in alla adresser igen. Lärdom: Radera aldrig någonting.

Dagens andra lärdom är att paraply är ett värdelöst hjälpmedel i en så blåsig stad som Göteborg. Detta förstod jag först när mitt älskade paraply gick sönder och på något märkligt sätt vändes ut och in. Resultat: jag fick allt vatten över mig. Blä. Blev rätt irriterad, så pass att jag utan att se mig för trampade i en pöl med gäggamoja. Hade faktiskt varit mysigare om det varit en pöl med öl.

Nu känns det som att det kan bli en kul kväll i skojfriskt sällskap. En ölkväll med personen som är orsaken till det här bloggnamnet är troligen på G.


Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

FAst ibland kan det vara nödvändigt att radera... Så helt håller jag inte med om din första lärdom...

2011-07-09 @ 18:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0