Kaffe är gott men går inte att få hemkört!

Åhh, vad trött jag är!!! När jag klev ur taxin imorse undrade han lite fundersamt om han skulle önska mig godnatt eller godmorgon. Högst relevant fråga. Det var i allra högsta grad morgon när jag kom hem, i alla fall enligt klockan men inte i mitt huvud. Bara hem och sova. Det som bevisar hur trött jag var är nog ett sms som skickades runt halv fem, där jag av någon anledning skriver att man inte ska lyssna på allt jag säger, därför att jag bara snackar en massa skit. Lär få höra det i evigheter nu med tanke på vem som fick sms:et. Jaja, det ligger säkert en sanning i det, bra att jag gått och blivit ödmjuk. 

Har man trevligt så blir det sent - så är det bara. Det enda onödiga igår var att regnet på något sätt fått nyss om vår icke-planerade ölkväll och fattade sig sitt beslut, nämligen att också delta. Jag trodde i alla fall att spontanitet skulle förhindra att vädret planerar att förstöra för en. Jag är i alla fall övertygad om vi hade lika trevligt ändå.

Precis innan jag begav mig hemåt ringde Den planeringsfientlige och jag runt och undersökte om det fanns möjlighet att få kaffe hemkört. Inte för att vi var ett dugg sugna på kaffe men ändä. Dock tycktes ganska få ställen vara öppna vid sextiden och de som var det kunde inte leverera kaffe. Så nu vet vi det. Frågan är vad vi ska använda den kunskapen till.

Kommentarer
Postat av: Planeringsgudinnan

Den planeringsfientlige får ta upp tjänsten i sitt företag. "FG - P&P och hemkörning av kaffe"



;)

2011-07-10 @ 16:31:58
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/
Postat av: Fröken Vis

MM, fast om man är planeringsfientlig kan det nog bli krångligt att syssla med kaffeutkörning. Kan man inte planera blir det ju svårt att lova kunderna att man ska komma en viss tid, och ännu svårare att hålla det man lovar. Så då kommer nog kunderna tröttna... Fast Planeringsgudinnan kanske kan hjälpa till med att styra upp det praktiska kring kaffeutkörningen så att kaffet dyker upp på avtalad tid? :)

2011-07-10 @ 16:42:19
Postat av: Planeringsgudinnan

Fröken Vis, du har så rätt. Det kan ju läggs ut på mig :) Kanske kan komma upp i många procent i tjänstgöringsgraden i så fall. Många skulle sukta efter en kaffeleverans!

2011-07-10 @ 21:03:59
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0