Tangenterna, fingrarna eller vad? Måndag är iaf en måndag :)

Äntligen måndag! Jag älskar verkligen måndagr, precis lika mycket som jag älskar torsdagkvällar. Hade jag inte älskat mina måndagar så mycket som jag gör, hade jag troligtvis inte uppskattat torsdagen hälften så mycket. Tänk er att enbart sova - då skulle man knappast njuta av det, det skulle ju bli långtråkigt. Händer ganska lite när man sover, nja, jag vet, man drömmer la en del men i övrigt är det en relativt stillsam aktivitet. Precis så är det med arbete och ledighet också. Jag uppskattar min ledighet eftersom jag vet att jag har ett underbart arbete att gå till om dagarna och tvärtom. Summan är att måndagar är fantastiska, lika underbara som alla andra dagar :).

Den här dagen har bara skenat iväg, typ som en vildhäst. Kanske är så när cheferna har haft sammanträde under helgen och jag ska skriva deras protokoll. Mitt under protokollskrivandet insåg jag hur mycket de här vackra tangenterna har åstadkommit under åren. En hel arbetsterapeutexamen, massa föreningsarbete och en och annan flummig msn-konversation. Eller om det är mina fingrar...... Inser också att det finns många åsikter, beslut och diskussioner att ta med i beräkningen.

Det finns fyra saker som gör en människa lycklig.
1. Att ge bort saker till andra
2. Sex
3. God mat
4. Narkotika
Jag skulle dock rekomendera er att avstå från narkotikan. Men de andra kan ju lätt kombineras, lite dejt-tips alltså.

Att apporpå ingenting så undrar jag och Den Mångsidige hur många fruktveckor alla klarar av på jobbet innan vi börjar lida av kexbegär. Jag är inte ett dugg orolig, för jag tycker om frukt. Tror att andra får det värre.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Arbetsbiträdet

Jag är övertygad om att du och jag överlever. Även vår Dream team-kollega. Men Vaniljdrömmen? Nää... Haha!

2011-07-05 @ 09:29:11
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/
Postat av: Fröken Vis

majoriteten av er rä jag nog itne så orolig för, men det finns nog en och annan som kommer reagera om det inte finns fika. För min del får ni äta hru mycket frukt ni vill, bara det finns fika när cheferna kommer och sammanträder. :) Kram

2011-07-05 @ 17:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0