"Känn ingen sorg för mig Göteborg"

Har fått den låten på hjärnan så därför är jag go nog att förgylla min lägenhet med min ljuva stämma.... Tyvärr sjunger jag endast riktigt bra när jag är full (enligt mig själv alltdå) och det är jag inte nu. Har inga planer på att bli heller för jag ska jobba imorgon.

Jag har ägnat en del av eftermiddagen åt att gå igenom och rensa sms. En synnerligen intressant aktivitet! Det är inte klokt hur mycket knäppa vissa samtal tycks ha varit. Just nu framstår de nog som korkade, främst för att jag inte har hela konversationer kvar. Att läsa halvkorta meddelanden rykta ur sitt verkliga sammanhang och utan minne av vilken kontext de skrevs i, är en synnerligen komisk upplevelse. Festligt att ens egen telefon kan skänka så mycket nöje.

Vissa ord tycks vara mer populärare än andra. Undrar om jag hade överlevt 2011 utan orden; varandrago, grop, byggnad, kram, grattis, stämning, känsla, tåg, möte, saknar, relationer eller utvecklande.

Jag försökte hur som helst placera in en del meddelanden i sina sammanhang genom att studera min kalender från 2011 men det känns som att jag ägnade första halvan av året åt att enbart ha möten, åka tåg, fika med någon och plugga. Sida upp och sida ner är täckt med bokningsnummer från SJ, deadlines för studieuppgifter och mötestider... Den andra halvan av kalendern, efter examen skiljer sig sig inte så jättemycket från den första halvan av året. Förändringen består egentligen i att bokningsnumrena från SJ och studieuppgifterna är försvunna.
Det var ett märkligt år, det hände mycket och perspektiven var många. Eller som jag skulle ha skrivit i min
c-uppsats, jag har upplevt olika kulturer som skänkt olika synsätt, detta då olika normer råder inom skilda kulturer. Då menar jag inte enbart mellan människor från olika länder utan i stort. En sak som jag har noterat är att det var mycket enklare att under studietiden hitta lösningar på allt. Det fanns en teori eller modell för det mesta. Visst analyserades det massor men lösningen behövde bara fungera i teorin i ett grupprum på plan 4. Ni vet nog hur jag menar, det är ju samma sak som att det är enklare att lösa andras problem jämfört med sina egna. Konstigt egentligen.

Jag hoppas att den här våren blir något lugnare än den under 2011. Perioden mellan april-juni minns jag i en enda dimma av resande, jobb, studier och ett försök till social samvaro.

Idag har jag även dragit slutsatsen att en del människor är mycket roligare när de inte har som ambition att vara roliga. När vissa försöker skämta blir det bara tragiskt även om jag förstår att det är ett HAHA.

Nu ska jag bli klok, dags för lite mat bestående av fisk. Fisken är nu uppkäkad och jag förklarar mig härmed för klok. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0