1/12 har passerat, hur har det gått med löftena?

Hjälp vad tiden går. Nu har en hel månad av det nya året (som inte är så nytt längre passerat). Nu är det enbart elva månader kvar tills nästa årsskifte och mycket ska hinna hända innan dess. Nya utmaningar väntar mig på jobbet - alltid spännande. Det jag privat ser fram emot allra mest just nu är en kommande resa till Skottland i slutet av mars. Jag och världens finaste Guldklimp ska besöka den underbara Safiren i några dagar. Jag ser VERKLIGEN fram emot detta, och jag lär tjata sönder er läsare om detta framöver.

Men all right, en sak i taget. Vad har hänt än så länge? I ärlighetens namn relativt lite. Jag har mest jobbat, träffat flera av mina fina vänner i olika sammanhang, tränat och varit sjuk. I helgen hade jag och två andra en tjänstemannamiddag hemma hos mig och det var "PRECIS" så tråkigt som det låter :P. Jag har äntligen, får jag lov att säga, börjat få in ordentliga rutiner i mitt liv. Eller rutiner har jag väl alltid varit bra på att ha men balansen mellan arbete, vila, träning och andra nöjen börjar få en jämnare nivå. Jag har blivit lite duktigare på att inte vara överflexibel, på att säga nej, prioritera, acceptera att tiden inte har mer än 24 timmar samt respektera mina egna behov. Detta känns väldigt skönt! Jag hoppas att jag fortsätter på samma sätt framöver även när jag inte är sjuk i flera dagar.

Träningen då? Det var ju ett löfte. Att träna tre dagar i veckan. Jo då, hela tio pass under januari månad! Med tanke på att jag har varit en hel del sjuk och jobbat ett par helger så är det definitivt godkänt. Förra veckan lyckades jag träna TRE pass och åh, vad jag var stolt! Haha, när jag bodde i Strängnäs samt Norrköping blev det i regel nästan alltid fyra-fem pass i veckan, fast som det så vackert heter, "tiderna förändras". Tiderna förändras på många sätt. Det märker jag av hela tiden, både på gott och ont. Jag vet vad jag vill och i mitt är faktiskt de det viktigaste så länge ingen annan kommer i kläm. Hur som helst har jag i alla fall hopp om att träningsmålet är realistiskt, allt går om man vill, så är det bara!

Nu ska jag fortsätta käka på min lingongrova med pepparsalami, ost och gurka.

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Lingongrova är gott och nyttigt



Ha det bra!

Kram

2012-02-01 @ 11:44:19
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0