Individstärkande verksamhet och vardagsmys, hand i hand för en byggnad.

Telefonen är en helt fantastisk uppfinning!! Den slutsatsen har i alla fall jag dragit idag. Det visade sig nämligen att vara omöjligt att finna en sida icke existerande hemsida till en stiftelse som jag planerar att söka ekonomoiska medel ur till jobbets verksamhet. Trots att jag normalt gillar att prata i telefon så föredrar jag att kunna leta fram den informationen jag söker voa en hemsida. Det är oftast betydligt mer tidseffektivt och skulle det dessutom visa sig att den framtagna informationen inte är korrekt i framtiden så kan jag enbart hänvisa till deras egnen hemsida. Hur trovärdigt är det att referera  till ett telefonsamtal? Jag kan ju ha missuppfattat allt personen i andra ändan sagt. Trots denna analys blev det ett evigt ringande idag, både till systerföreningen, medlemmar och stiftelser.

Oavsett om det bor folk i Kungsbacka eller ej så är systerföreningens kansli i Halland beläget i Halmstad och inte i Kungsbacka... Efter ett samtal till denna byggnaden fick jag veta att vi får låna lokalen gratis och det var bara trevligt att vi ska hålla till i Halland. Jag har på sista tiden lyckats ordna goda överrenskomelser vad gäller lån av lokaler. Fast ja, någon förmån ska man väl ha om man själv är en byggnad/kansli. Till och med byggnader kan alltså samarbete med varandra!

Papper, papper, papper och mer papper. Alla dessa papper alltså! Jag kan inte förstå hur papper kan ha ett sådant värde. Idag och imorgon försöker jag få ett superviktigt dokument undertecknat så att jag söka ekonomiska medel till kommande års verksamhet. Att man ska skriva under ett dokument betyder förresten inte att personen i fråga ska göra det bokstavligen. Dokumentet ska snarare övertecknas.... Skriver man sin namnteckning under namnet är dokumentet inte juridiskt bindande. Tyvärr hände detta idag men det får gå som blindmiss, min referens här är Den planeringsfientlige.

2012 börjar kännas otäckt nära! Min upplevelse av det hela är sådan. Det blir nog lätt så när man författar en verksamhetsplan för nästa år. Snart vet jag väl inte vilket år vi befinner oss i just nu.

Vardagsmys får avsluta dagen. Vin, pasta och ett par bitar choklad. Det är individstärkande verksamhet för min del. Och aktiviteter som stärker den enskilde är positiva så jag fortsätter med mitt mys här.

Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Hahaha, vad var det jag sa hela tiden om systerföreningens lokaler?

Håller med dig om att det oftast är bäst att kolla på en hemsida först och sedan ringa. Är ju dock, som du redan räknat ut, svårt att kolla på ickeexisterande hemsidor...

Härmeed konstateras alltså att dokument där namnteckningen står under namnet kan gå som "blindmiss" (referens: den Planeringsfientlige, personlig kommunikation 201-09-08).

Fortsätt mysa!

Kram

2011-09-08 @ 21:14:02
URL: http://vissmaragd.blogg.se/
Postat av: Fröken Åsikt, Byggnaden & Tystcatta

Jajaja, Fröken Vis.Du ska alltid ha rätt!! :D

Hahahaha, jag referensen Den Planeringsfientlige är faktiskt via telefon. Kanske nya bud imorgon eller vad tror du?

KRAM

2011-09-08 @ 21:21:30
URL: http://tystcatta.blogg.se/
Postat av: Fröken Vis

Haha, jag kan ringa och fråga om samma sak idag, så får vi se om svaret blir samma... D åkanske plötsligt ordet "blindmiss" inte existerar längre.

Kram

2011-09-09 @ 13:18:58
URL: http://vissmaragd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0