För hög lön????

Det är dumt att försöka hinna mer än man hinner och ännu dummare är det att tro att stress och tempo löser alla världens problem. Utöver detta bör man inse vad man orkar och inte orkar.

Varje dag skänker en lärdom. Under den här dagen har jag nog på riktigt lärt mig att det inte enbart är antal presterade saker som räknas. Det spelar ju ingen roll hur mycket jag hinner om jag är helt slut efter. Att träna efter jobbet var ingen hit, i alla fall inte under en vecka som tidigare bjudit på sena kvällar.... En sak var i alla fall säker, jag frös inte när jag kom hem, vilket jag gjort hela dagen på kontoret.

Jag fattar inte att jag kan frysa så om händerna med tanke på vilken hastighet mina fingrar rör sig i. Troligen beror just det på att mina händer är så små eller vad tror du fröken vis?

Jag gör ett nytt försök med träningen imorgon, då blir det body pump. Därefter blir det kafferep hos den finaste Rubinen i stan.

Ett riktigt Catta-resonemang tog form i mitt huvud på väg hem från träningen. Det var nämligen så att jag redan hade för mycket saker med mig att släpa på, jobbväska, träningsbag, en kebabtallrik. SUCK. I det läget tänkte jag, "jaja, har jag redan fr mycket att bära så kan jag la bära lite till, då sparar jag ju tid under helgen". Detta resulterade därför i att jag tog vägen inom ICA och veckohandlade. Nu känns det underbart att ha det gjort men jag skällde lite på mig själv under vägen hem. Att jag alltid måste ha så bråttom och alltid spara in denna ovärderliga tid.

Haha, igår beräknade jag restiden till jobbet i detalj och drog slutsatsen att jag sparar tre HELA minuter om jag åker spårvagn istället för buss från stan.

I helgen är det lönehelg för alla er som inte noterat det. Jag har fått mina båda löner och är nöjd. När jag granskade lönespecifikationen var jag dock otroligt fundersam. Jag trodde mig ha fått 560 kr för mycket i lön. Ärlig som jag är påbörjade jag en process med tillbakabetalning tills kvinnan på bokföringsfirman skickar ett mail till mig och skriver att jag har rätt till semesterersättning och inte ska betala tillbaka något. Jaså... Hade inte en susning om att det skulle innebära mer pengar. Dock instämmer jag i att arbetsgivaren inte ska få ta del av min lön för den förtjänar jag rätt bra själv.

Nu är det helg med lugn och ro. Jag har två planer: 1. Att fika med mina fina stenvänner, 2. Bara slappa och prioritera mig själv.

Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Klart det är för att händerna är små som du inte fattar varför du fryser om dem...

jag ska också ta det lugnt i helgen, kan behövas inför min fullspäckade månad som kommer sedan. Hoppas du och Göteborgsstenarna får en trevlig fika imorgon!

Kram

2011-09-23 @ 21:43:03
URL: http://vissmaragd.blogg.se/
Postat av: Guldklimpen

Båda dagarna på Redovisningsfirman har jag varit extremt kall om just händerna. Väldigt irriterande! Tappar papper hej vilt då styrkan försvinner, kallnar?, när jag blir nerkyld. :)



Semesterersättning är du om någon värd, kära Kollegan.



Jag ser SÅÅÅ fram emot kafferepet imorgon. Supermys!

Kram!

2011-09-23 @ 22:02:31
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0