Var är vägen på väg fröken Smaragd?

Hur sammanfattar man en fantastisk helg som gick lite för fort? En helg som bjöd på skratt, kvalificerat skitsnack och kommentarer som enbart en Diamant och en Smaragd kan åstadkomma tillsammans. Vi har definitivt tillämpat begreppet varandragoa i helgen.


* Jag FATTAR inte för jag har så små händer!

* Någon borde driva frågan om fler bussar till Ullricehamn...

* Ta inget förgivet för allt i världen!! Då kan man drabbas av en matlåda utan korv!
(Kom därför ihåg korven fast idag var dte la tillbehöret som tog slut.)

* Vad är mest intressant? Politik eller Oh boj burkar? I min värld är dock allt politik i slutet. Det är spännande att diskutera politik med någon som egentligen inte har samma uppfattningar som en själv men om man nöjer sig med att framhålla målet, ja då kan vi alla vara överens. "Fler arbetstillfällen behövs", "Vi ska värna och vara rädd om unga, gamla och sjuka", "Samhällets regler ska vara rättvisa", "Demokratin är viktig att bevara". Jo, jag och Sandhögen som har olika politiska färger var såklart eniga om detta men vi skulle troligen lösa samhällsproblemen på olika vis om vi fick möjlighet. Smaragden tyckte med all rätta att det blev lite patiskt när vi diskuterade sådant vi var helt överens om.

* Lagom är tråkigt, det är i alla fall tråkigt när man ska diskutera.

* Man kan ju inte äta VÅRRULLAR på HÖSTEN!!! Sedan lägger Sandhögen ifrån sig VÅRRULLEN på diskbänken och går därifrån... Smaragden anser dock att det går alldeles utmärkt och mumsar förnöjt i sig den. I mitt huvud pågår en kamp mellan skratt och gråt. (Undrar om Smaragden brukar äta allt som ligger på diskbänkenj i vanliga fall?)

* Visste ni att Sandhögar kunde laga mat och köra bil :P. Inte jag heller, förrän i helgen.

* Stefan-mat smakar precis som Kinamat!!

* Svensson Svensson finns på riktigt!

* "Hm, oj var är jag? Hur tar jag mig till centralen?" Kan du flyga frågar busschaffisen och ser allvarlig ut. 
Nej, säger jag oförstående.  Okej, ja då kommer du nog inte komma dit svarar mannen i lugn ton. Jag blir ganska paff men tror förstås att jag har hamnat på fel hållplats och råkat kliva av vid Landvetter istället. Jaja, inte hela världen, får väl på något sätt transportera mig därifrån. Jag börjar gå och då förstår jag att jag har hamnat 100 m från centralen :). En tjej erbjuder sitt sällskap och jag tackar ödmjukast.

* "Jag är ingen IDIOT utan ett PUCKO!"

Ovannämnda saker kan tyckas något märkliga men för mig och finaste Fröken Vis var det en fantastiskt rolig helg. Även djupa ämnen som självständighet, tillgänglighet, jämlikhet och begreppet professionell avverkades.

Det är också spännande att diskutera att en del kan göra precis vad som helst utan att man reagerar eller snarare agerar. Det är också intressant att olika människor kan locka fram så olika sidor hos en. Smaragden är nog en av de som i alla fall lockar fram min Diamant-sida, kanske till och med Mjukis-Catta. 
 
1 + 1 = 2 men en sandhög + en sandhög är faktiskt bara en sandhög.

Nu får jag försöka ladda för en ny arbetsvecka.


Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Jaa du, nu är nytt tillbehör i alla fall fixat, så matlådan är komplett.

Hmm, mitt blogginlägg blev inte lika roligt som ditt... avundsjuk

Kram

2011-09-18 @ 19:06:24
URL: http://vissmaragd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0