Tjockskallig

Har mitt huvud blivit större eller? Glasögonen sitter verkligen åt vid öronen och jag är alldeles öm. Antingen kanske jag är fylld av vätska eller också har jag gått och blivit tjockskallig. Man ska uppleva mycket innan man dör. Jag har ju förvisso en kollega som påstår sig fått uppleva nöjet att vara dum i huvudet. Hm, jag undrar hur det känns faktiskt. Jag har själv aldrig varit befunnit mig i det tiullståndet. Jag är ju enbart en idiot som pluggat på universitet, alltså platsar jag som en universitetsidiot.

Det är sällan jag går hem från jobbet om jag inte måste höll jag på att säga men nja så illa är det inte. Dock ogillar jag starkt att sticka hem tidigare tillföljd av en tramsig förkylning. Idag var jag däremot tvungen. Jag kände mig verkligen tio nummer för stor, hade ont överallt och just nu är rösten något svajig. Blir därför enbart halvdag imorgon för att inte riskera ordentlig sjukdom. Jag undrar uppriktigt sagt varför jag alltid tenderar att bli sjuk lagom till semestern? En av mina arbetsgivare föreslog mig lite halvseriöst att jag skulle avstå ledighet i framtiden. Hennes teori gick la ut på att jag då skulle slippa sjukdom framöver. Jag ska fundera på saken. Fast utan semester skulle det bli svårt att följa med föreningen till Turkiet på söndag.

Det är inte klokt vad vi människor tolkar situationer olika. Att exakt samma situation kan tolkas så olika några personer som var med om precis samma händelse. Det är mest spännande men ibland faktiskt väldigt frustrerande. Om man är en del i sammanhanget misstänker jag att det är i princip omöjligt att ens försöka förhålla sig objektivt till det inträffade. Har man deltagit i något är man ju automatiskt en del av händelsen och hur man än vänder och vrider på det så har man en åsikt/bild av det hela.

Det är med av anledning av ovanstående jag många gånger veat hävda att rätt och fel eller sant och falskt inte existerar. Det finns bara åsikter och olika synsätt. Jag är dock något osäker just nu. För visst måste finnas det finnas sanningar och lögner. Antingen har jag väl slängt ett bananskal på marken eller så har jag inte gjort det. Hm, ja den smarte kan säkert även finna en gråzoon här.

Nu är det vila som gäller.

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Krya på dig och hoppas du blir frisk till på söndag!



Ha det bra!

Kram.

2011-09-30 @ 08:27:38
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Appropå din kommentar på mitt senaste inlägg så ångrar jag när jag ibland säger saker utan att tänka till först som kan leda till att man sårar en annan människa, men det tror jag alla har råkat ut för.

2011-09-30 @ 22:44:31
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0