Skåne, nycklar och sömn

Först hade jag tänkt att blogga om arbetsdagen i Malmö igår. Men trots att vi råkade ut för en diverse saker känns det som att det var länge sedan och inte säskilt aktuellt just nu. Okej, det är drygt att bli lurad på 120 spänn av en taxichaufför men han ska få ångra det lurendrejeriet djupt. Imorgon ska jag gå vidare med den saken. Vidare är det inte jättekul när stora tågstationer som Malmö C drabbas av strömavbrott, med konsekvensen att alla spår blir odugliga förutom ett, som tycks prioriteras för Stockholmstågen. Precis lika ofunktionella var tavlorna. Det var kaos i några minuter, men sedan räddade en buss mot Lund oss från vidare problem.  I alla fall för ett tag. I Hässeholm tyckte trafikverket att vi skulle vänta i 35 minuter på ett godståg som körde för långsamt för min smak, Fast varför klaga, SJ bjöd ju på fika ;). Vem vill komma fram då? Skulle man alltid serveras fika gratis av SJ är väl förseningar inget problem.

Eftersom jag glömde mina älskade jobbnycklar på skrivbordet i fredags var jag tvungen att uppsöka mina öldrickandes kollegor för att få tag på dessa. Behovet av nycklarna under söndagen var väldigt stort. Väl på plats på krogen fick jag nycklarna. Jag bestämde mig för att ta en öl och sedan åka hen och sussa. Så många öl blev det förvisso inte men klockan eller snare tiden tycktes öka i tempo. Blev en sen men mycket mycket trevlig utekväll med såväl nya som gamla bekantskaper!

Nu gör sig sömnigheten påmind och jag ska därför satsa på att sova och ladda för en ny arbetsdag. Att sova för lite är ingen bra idé när man önskar vara pigg dagen efter. Trots min trötthet gick dagens budgetrevidering lysande och vi ligger inte för många tusen back.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0