"Jag hör inte vad jag tänker! Nej, inte jag heller!"

Lika vackra som rosor kan vara att beskåda lika ont kan det göra om man råkar sticka sig på en vass tag. Lite så ter sig tillvaron. Efter sol kommer regn och efter regn kommer förmodligen sol. Trots att jag avskyr både regn och blåst så njöt jag av att vandra genom kvällens höststorm. Jag ökade tempot hela tiden och upplevde någon slags välbehag och njutning av att känna den piskande vinden i ansiktet medan jag blev allt mer dränkt i regn.

Jag fick möjlighet att slappna av, koppla bort alla tankar och enbart fokusera på mig själv och min regniga omgivning. Det är inte alltid så lätt när det är svårt, det svåra kan tendera att vara aningen komplicerat. En annan slutsats jag drar är att ovisshet i vissa avseenden är att föredra. Det är inte i alla situationer ett klart besked förenklar tillvaron. I somliga lägen kan tydliga besked faktiskt orsaka mer förvirring och dessutom ställa en inför ovisshet, som bör hanteras på något sätt. Frågetecken är det i alla fall inge  brist på.  

Att döma av skylten på min kontorsdörr så har jag fått ett nytt smeknamn idag nämligen Prusiluskan. För att göra en lång historia kort så kan jag informera alla om att det har varit en retsam atmosfär på jobbet under dagen. Jarrgongen kan vara lite hur som helst men en sak är alltid säker; vi tycker alltid om varandra och i grunden är attityden mycket hjärtlig. Bättre kollegor får man verkligen söka efter, om det ens är möjligt. Jag misstänker att den sökningen skulle kunna jämföras med att söka efter vatten i en öken eller efter en nål i en höstack.

Jag börjar bli glömsk tror jag. Jag kunde faktiskt inte låta bli att skratta åt mig själv bär jag inser att det arbete jag tänkt påbörja är avslutat för flera dagar sedan. Hm, jag vandrade ut till min kollega Guldklimpen och frågade henne om hon påbörjat ett utskick om en aktivitet till en av föreninarna. Hon tittar lite på mig och meddelar sedan i lugn ton att allt är klart och att utskicket gick iväg i förra veckan.... Ja, det är ganska onödigt att börja arbeta med avslutade kapitel. Hur ofta börjar man dammsuga ett nystädat rum tillexempel??? Är jag senil, gammal eller har jag enbart lite för många bollar att hålla koll på :P.

Vid ett par tillfällen under dagen har jag konstaterat att jag inte hör vad jag själv tänker.... När jag talade om detta för Guldklimpen via msn fick jag snabbt responsen "det gör inte jag heller". Jaja, tur att jag kan stänga min dörr och koppla bort en del :).  

Jag funderar över om jag kommer att orka att gå på body pump imorgon. Jag bestämmer mig för att det måste gå. Jag försöker fylla mitt huvud av positiva tankar om hur bra jag brukar må efter. Jag tror att detta får avsluta dagen, en ny kommer imorgon eller vad vet jag :D.


Kommentarer
Postat av: Guldklimpen

Du är finaste Kollegan du med! :)

Skämta måste man göra i jobbvardagen. Och vi är bäst på det!



Peppa, peppa på body pump! :) Du kommer hitta styrkan. Jag lovar :)

Kramar

2011-09-12 @ 21:29:52
URL: http://arbetsbitradet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0