"Ditt hål är för stort"

Jag kan inte vissla för mitt hål är för stort, japp så är faktiskt fallet. Istället låter jag som en uggla, inte mig emot för jag är ju precis lika klok och smart som en sådan.

I tid och otid har jag försökt förklara för en rent ut sagt korkad instans att jag har flyttat och önskar ändra adress i deras register. I dag tappade jag fulltständigt tålamodet på att posten konstant hamnar fel och ringde upp stället och krävde en förklaring på varför jag fortfarande får all post från dem till den C/o adress jag angivit när jag flyttade till Sveriges framsida.

Först kopplas jag fram och tillbaka typ tio gånger och fick därmed äran att stå i säkert fem olika telefonköer, där ALLA så vänligt meddelar att jag är placerad i kö och att de tar emot mitt samtal så FORT SOM MÖJLIGT! Tror jag säkert sa jag högt för mig själv och stönade ljudligt, såklart svarade någon exakt  då. Men men, jag hatar när saker går långsamt, det gör de alldeles för ofta.

Den sista damen jag fick tala med konstaterade att jag är bosatt på H men att min post anländer till en C/o adress. Jaja, suckade jag men ändra det då. "Nej, det går inte, någon har sagt att du vill ha posten till den där C/-adressen" URSÄKTA! "Hallå eller? Är du dum på riktigt" flög det genom mitt huvud men höll inne med ´den kommentaren. Istället förklarade jag pedagogiskt att jag tidigare velat ha posten dit då jag var bosatt där men numera gärna vill ha posten till min nya adress. Tveksamheten verkade inte avta, hon tycktes tro att det var innehavaren av C/o-adressen som skulle fatta det beslutet. Just det fick mig dock att flyga rätt i taket och på tre röda hade hon löst hela problemet. Trodde hon att C/o-personen var min förvaltare eller? I så fall hade jag haft världens mest godhjärtade sådan men föredrar nog att fatta egna beslut. Hon passade även på att undra om jag aldrig möter hon som bor på C/o adressen, jag ansåg det inte alls relevant att förklara att det är en kollega till mig, utan svararde kort nej.  Nu hoppas jag därför att all post hamnar rätt.

En 20-sidor lång verksamhetsplan är nedskriven och ska nu bara godkännas som förslag av arbetsgivarna. Härliga tider. Från och med nu kommer det bli mycket enklare att söka ekonomiska medel till föreningen. Jippie!

Det är bra att arbeta hårt oc undvika avslappnning för då slipper man bli sjuk.

Vad har hänt mer idag? Jo massor av mail med frågor och information har skickats till olika grupper på jobbet. Jag har inevnterat såväl lokaler som övergångsställen.

Veckans mening tycks vara: Tyvärr jag kan inte för jag har möte...... Borde förövrigt diska innan jag har nästa möte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0