Det måste väl finnas i ett styrelseinfo!

Oj oj oj! Allt finns visst i styrelseinfon och den här gången är det sant. I de stunder mitt minne är lite trögfungerande kan jag alltid med trygghet vända sig till den innehållsrika kansliservern och söka bland gamla/nya styrelseinfon, där finns det mesta!! På tal om att söka, imorgon slka jag gå en kurs i Stockholm om att lära mig att söka reda på saker men då handlar det främst om medelanskaffning, i allaa fall enligt inbjudan. Vad den faktiskt består av i verkligheten vet jag väl först i efterhand. Jag ser riktigt mycket fram emot att få gå den här utbildningen. Marknadsföring och fondansökningar är skojiga saker eftersom de skänker mig en utmaning och sådana uppskattar jag.

Idag fick jag frågan vad som var roligast samt lättast i mitt jobb. Det roligaste är helt klart de uppgifter som kräver att jag tänker, analyserar samt är kreativ, sålelles mediautspel och fondansökningar. Sedan är det kanske inte alltid det enklaste, det är såklart tio gånger enklare att sätta ihop ett styrelseinfo men det är tyvärr inte lika stimulerande.

Kan det verkligen blåsa så här mycket? Ja, uppenbarligen eftersom det bevisligen gör det, vore ju konsitgt om det inte gick då.... Hur som helst. Jag upplevde i alla fall att det blåste allt för mycket när jag kom gående uppför backen till jobbet. Det kändes som att det tog en oändlighet att komma fram. Jag beslutade mig därför för att det allra smartaste var att springa fort som tusan uppför backen för att snabbare bli av med det hela. Så nu vet ni, går det för långsamt så öka tenpot, det är min melodi.

Vill man så kan man! Det är dagens slutsats. Det jag trodde skulle ta 100 år gick på en kvart.

Ikväll är jag mötesfri!! Igår räknande jag ut att jag ingår i ungefär tio olika arbetsgrupper. man behöver inte vara ett geni för att förstå att det allt som oftast äger rum ett möte. Nästa vecka är fullbokad med minst ett möte per kväll men som sagt ikväll är det tomt i kalendern. Den godhjärtade Planeringsfientlige erbjöd mig att medverka på ett utskottsmöte men jag tackade artigt nej. Jag satsar på att vila. Vore klokt att nanna tidigt ikväll, tåget går tidigt.


Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Jaa du, vad vore distriktet utan sin kansliserver och sina styrelseinfon? :)

Lycka till med kursen imorgon! Hoppas den lär ut det som det står i inbjudan att den ska göra. :)

Kram

2011-09-13 @ 20:03:03
URL: http://vissmaragd.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

ja, lycka till med kursen! Hoppas den är givande. Kanske man kan få "sno" lite saker av det du lärde dig på kursen.

2011-09-14 @ 14:19:23
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0