Under ytan finns bara det som är gömt där.

Varför gör man inte saker på en gång istället för att tänka "jag tar det sen"? Vad finns det för mening med att uppföra sig som en snigel inom vissa områden, när jag leker leopard inom andra? Leopard-Catta existerar normalt sätt i större utsträckning på jobbet än hemma, jobbet går ofta före hemmasysslorna. Mest för att arbetet är miljoner gånger roligare än dammtrasan.
Nu börjar dock komptimmarna att bli för många så några togs ut idag. Vad gör jag då? Jo, åker hem och städar, handlar och till minstora lycka fick jag även arkivera papper.

Arkiveringen förföljer mig helt klart, både på arbetet och på hemmaplan. Jag förundras över hur jobbigt det verkar vara att sätta in ett par papper i en pärm. Det råder ingen tvekan om att det måste vara kolosalt ansträngande! Varför sätter jag annars inte in papprena i pärmen på en gång när jag får dem? Är det kanske meningen att de ska installera sig i mitt hem genom att ligga och glo samt samla damm på mitt skrivbord i ett par månader. Vem vet... Jag vet bara att samma fenomen återfinns när det gäller att gå iväg till ICA-butiken och slänga skräp i form av glas, plast och papper. SUCK!! Det är farligt att ha en liten skrubb i sin lägenhet för det är nämligen alldeles för bekvämt att hiva in allt där och stänga dörren. Som trolleri är det ju borta..... För ett tag i alla fall, tills man öppnar dörren nästa gång för att kasta in nya saker. Hur som helst, nu är det både städat, arkiverat, handlat och slängt skräp på rätt ställe. Borde kanske kompa ut timmar lite oftare....

Jag känner att jag har anbvänt min kropp. Imorse var jag på BODY PUMP efter ett par veckors vilande från träningen. Lär bli träningsvärk om ett par dagar. Men det är lika bra att köra på, därför är nästa insats ett yogapass under morgondagen. Träningen är underbar. Så fantastiskt skönt att enbart låta tankarna kretsa kring vikter och hejarop till sig själv. Träningen kan få mig att koppla bort det mesta, vilket är skönt. Jag hoppas få ordentlig rutin på tränandet nu framöver, mycket hänger på mängden föreningsmöten.

Dagens konstateranden:

* Fröken Vis har alltid rätt och om inte hon har det så har antingen jag eller Guldklimpen det!

* Om den enda lösningen som finns på ett problem är sämre än själva problemet, är det lika bra att låta bli att lösa problemet, för resultatet blir ingen bra lösning. Utan snarare ett nytt problem.

* Sluta tänk - det är bara besvärligt.

* Ett morgongrått, blåsigt och regnigt Göteborg har sin charm. I alla fall om man kan vistas inomhus.

* Tiden utvisar vilka man kan lita på samt vilka som är ens sanna vänner - på gott och på ont.

* Framtiden borde redan vara ett faktum i de fall man ska göra komplicerade val. Avslyr när nya perspektiv dyker upp för tok för sent. Det skapar bara frustration.

Kommentarer
Postat av: Nagina

Hej catta! gillade din notering: * Sluta tänk - det är bara besvärligt. :P Känner att jag just nu har allt för mycket att tänka på. Gillar att läsa din blogg! Kramar

2011-10-19 @ 09:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0