Avredovisning av tid

Men oj, nu har det ju gått en hel vecka sedan jag bloggade sist. Märkligt, vad tiden går fort. Jag har inte riktigt varit på blogghumör under de senaste dagarna och som ni vet, om man vackert börjar skjuta upp saker så går dagarna fort, imorgon blir lätt i övermorgon, nästa vecaka eller kanske till och med nästa månad om det vill sig illa. Jag har dock haft fullt upp sedan förra onsdagen, på alla möjliga håll och kanter. Därför tänkte jag redovisa min tid i det här inlägget, kryddat med lite tankar och slutsatser.

Helgen har spenderats på systerorganisationens kongress. Detta var mycket givande ur flera perspektiv. Jag nöjer mig med att konstatera att det är mycket som skiljer sig från min trygga hemförening. Troligen har båda föreningarna saker att lära av varandra. Systerföreningen kam verkligen berömmas för att de håller sina tider till punkt och pricka, annat är det i den egna föreningen, där man tar till alla möjliga knep för att få folk att infinna sig på utsatt tid. Personligen förstår jag inte att det ska vara så kopiöst svårt att fatta att samling kl. 10:00 betyder 10:00 och inte 11:20....

Något av det märkligaste under hela kongressen var när ombuden på kongressen beslutade att avslå en att-sats som gick ut på att systerföreningen skulle inrätta en kulturgrupp, för att direkt efter besluta att anta en att-sats som bestod i att kulturnätverket skulle spridas ner i organisationsledet. Hur ska man kunna sprida något som inte kommer att existera??? Är det jag som är knäpp eller.... Men visst, jag ska börja med att föreslå att avslå en ide om att äta ärtsoppa varje torsdag för att sedan besluta att alla mina grannar ska vara välkomna att äta ärtsoppa tillsammans med mig på torsdagar. Vad tycks om det? En annan något udda handling var när kongressen ville gå till val innan nomineringstiden var slut. Ja, alla sätt är bra utom de dåliga.

Under flera dagar har jag stört mig på att människor i allmänhet verkar vilja så mycket i teorin men sedan när det ges praktiska möjligheter så tycks viljan vara död eller icke existerande. Det är väldigt enkelt att snacka, ta fram handlingsplaner osv, men när den viljan sätts prov, ja då framkommer det att viljan bara var ett albi, en vacker fasad som ska illustera att man visst bryr sig, trots att man kanske inte gör det på riktigt. Om handlingsplaner och policydokument främst ska syfta till att skydda de som redan finns i toppen, då kan jag gott vara utom dem. Det är som alltid lika viktigt att stå för vad man säger, det ska inte räcka med att föreslå en ny handlingsplan för att reglera problemet. Det är faktiskt de vardagliga handlingarna som är de mest värdefulla och avgörande.

På vägen hem har jag föklarat skillnaden mellan moral och juridik för en taxichaufför som lyssnade intenssivt och hummade emellanåt att jag har rätt. Förövrigt körde denna chauffören mig för en dryg vecka sedan och han mindes precis vem jag var och vad vi talade om sist, lite läskigt.

Idag ringde jag ett hotell som föreningen ska bo på i mitten av november. Mitt mål var att komplettera vår redan stora bokning med ytterligare ett dubbelrum (roligt att det är åt det hållet). Jag presenterade mig med mina vanliga ord namn, förening samt äreende. Kvinnan i luren verkade lyssna och fatta vad jag ville. Slutligen frågar hon om jag kom från Hörselskadades riksförbund. Jag fick verkligen anstränga mig för att inte sucka och dessutom be henne söka medlemsskap där eftersom hon tycktes höra så illa. Men taktisk som jag är så höll jag den surmulna kommentaren inne och svarade vänligt föreningens namn igen.

Grodan Catta gjorde en ordentlig volt under yogapasset ikväll. På något sätt hann jag dock fånga mig själv annats vet man aldrig hur mina handleder hade mått. Jag tänkte två saker när lyckades minska skadan, för det första jag lyfte i alla fall från marken, vilket är syftet med övningen (även om jag inte skule rotera), nummer två, jag har inte tid att skada händerna, måste kunna skriva på jobbet imorgon. En yogaaktivitet kan vara vildare än jag först anat, fast träningsmetoden är effektivare än en huvudvärkstablett, det vågar jag lova.


Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Youga har jag provat vid 2 tillfällen. Det är kanske något jag borde börja med på riktigt

2011-10-27 @ 10:32:22
URL: http://jonte85.blogg.se/
Postat av: Fröken Vis

Hmm, du är bättre än jag på att blogg aofta i alla fall. Frö mig gick det tio dagar mellan mitt förra inlägg och mitt nypublicerade.

Ja du, kongressen var en lärorik tillställning, nästa gång tycker jag vi försöker se till att vara där som ombud så vi får rösta också.

Kram

2011-10-27 @ 18:05:53
URL: http://vissmaragd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0