Absolut onödigt

Igår hade jag planerat att blogga efter kulturkursen. Men när jag kom hem samt hade arbetat klart var klockan mer än jag tänkt och verkligen förhöll sig därmed inte till min tiidgare planering. Därför bröt jag mitt FB-löfte om ett blogginlägg. Dumt, fast här kommer det nu istället, varsegod, här har du en sida onödigt rabbel.

Först och främst tror jag att vi alla kan vara helt överrens om att världen överlevde datumet 11-11-11. Vilken tur men som ni kunde läsa i torsdags så hade jag inte räknat med något annat heller. Vi får väl se om Majaindianernas teori stämmer bättre. Enligt dem skulle hela mänskligheten nämligen genomgå en andlig förändring och satsa på att förbättra världen, en ny insikt ska infinna sig i vår omvärld. Majaindianerna anser dock att insikten sjönk in för sent och att världens slutliga undergång kommer att äga rum den 12-12-21.

I helgen har jag alltså varit iväg på Kulturkurs. Det var en trevlig helg men jag var väldigt trött när jag återvände till Göteborg. Trots att helgens upplägg var relativt soft så blev jag trött. Kanske till följd av all mat. Hungrig behvde man inte vara det kan jag säga. Förutom att äta mat spelade vi olika spel, dansade indisk dans och bakade bakverk från olika kulturer. Jag och Radioreporten fixade en fruktsallad, som skulle representera någon form av hälsokultur. Dock valde ingen deltagare att avnjuta den här kulturen när det väl var dags för fika. Svenska kanelbullar verkar slå mycket.

Idag har jag främst önskat en sak: att man kan vara på minst tre ställen samtidigt. Hermione i Harry Potter kan ju det så varför går det inte för mig? Imorse trodde ja inte att allt skulle innas med men på något sätt gick det. Som vanligt var det min tvätt som fick ta strycken. Bara hälften blev klart men vad gör man inte för ett pressmeddelande :)?

Dagens höjdpunkt: Pressbyråns mackor innehåller paprika istället för tomat. Bra att någon mer än jag ar fattat att färska tomater inte är gott och bör ersättas med paprika istället.

Dagens upprepning: Håll ihop och var snälla!


Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Bra, nu är det bevisat en gång för alla att hälsokultur är onödigt...

Yes, trött var man när man kom hem igår. Och inte är jag piggare idag... Men jag tror i alla fall att det dröjer många år innan jorden går under...

Kram

2011-11-14 @ 20:53:09
URL: http://vissmaragd.blogg.se/
Postat av: herr sångfågel

jag tror som så här att hälsokultur kan visst vara bra så väljer majoriteten oftast dem mer onyttiga alternativen vilka jag tyckte var väldigt goda i lördags.

tyckte att mina och fröken vis chokladbollar blev väldigt goda.

jag håller med er båda jag var också trött när jag kom till lund höll på att nicka till på tåget och missa att stiga av i lund, mycket roligt att få knuffa fröken vis tillsammans med dig fröken åsikt det får vi se till att göra om någon annan gång.

ja det var jutur att inte jorden gick under i fredags jag tror också på indianernas tankar

kram

2011-11-15 @ 00:18:05
Postat av: Jonas Jakobsen

Paprika är mycket godare än tomater så är det bara, förstår inte folk som gillar tomater. Men vi är ju alla som tur var olika. Värden gick ju inte under i fredags vilket kändes skönt. Vi får se vad som händer 2012 - 12 - 12?

2011-11-15 @ 14:18:33
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0