Det är onödigt att ägna sig åt onödiga aktiviteter

Kopieringsmaskinen är varm, god och måttligt effektiv. Under veckan har utskicken avlöst varandra. Jag har dessutom fått agera hemsideproffs. TACK, käre PBL-studier för er hjälp. Mitt ständiga resonemang går ut på att; "det man inte vet får man ta reda på". Det har än så länge fungerat relativt bra. Utan introduktion så är det den enda lösningen, i alla fall om man är så otålig som jag tenderar att vara. Dessutom är jag envis som en gammal get, så förr eller senare är problemhanteringen avklarad.

Idag hade en extra punk slunkit sig in i avsändaradressen som jobbet använder sig av för att sända ut information till alla medlemmar. Efter mycket klickande fram och tillbaka, lite raderande och trixande var dock problemet löst för föreningen. Jag är riktigt stolt. Jag brukar alltid påstå att jag inte fattar ett skvatt av hemsidor osv men jag ska nog tro lite mer på mig själv. 

Jag undrar varför jag lägger ner så mycket tid och energi på saker som ändå inte fungerar. Jag är så trött på kommunikationsmissar så det finns inte.

Kanske ska man bara inse att vissa saker inte fungerar och satsa på det som verkligen är långsiktigt hållbart iställer. HM, smart slutsats Catta! Frågan är bara hur det ska gå till??? Utmaningar lockar mig tydligen. Men om utmaningen bara skadar, river upp sår och får mig att komma till insikt om mindre roliga saker så ska kanske till och med jag ge upp. Samtidigt har jag ambitioner. Jag kan inte bara överge, inte bara så där. Men kanske är livet för kort för att man ska lägga ner tid på onödigheter. Ledordet få bli prioritera! 

Snart är det helg igen. Denna ska delvis spenderas med Ängeln :)  Jag ska även försöka ta mig till gymmet i stan som jag ska teckna avtal med. Jag har struntat i det, då jag har haft en förskräcklig hosta allt för länge. Fattar inte hur det gick till.....

Nu är min glass slut, CD-skivan ska bytas (japp köper faktiskt sådana år 2011) och te bör kokas. Det är inte för skojs skull, som jag är utsedd till "Te-flickan" eller om det är "Mars-flickan". Nog om det.

Hej då :D


Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Vilken underbar rubrik! Ha en trevlig helg, och hälsa Ängeln! Kram

2011-07-08 @ 13:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0