Man ska ha husvagn....

Musik lockar fram så många känslor. Det finns i princip ingen musik som inte frambringar några känslor alls. Bäst är såklart musiken som kan associeras med lyckliga minnen. Åh, vad Allsång på Skansen är mysigt. Så många fina låtar som väcker så mycket känslor och minnen. Jag älskar Sverige, svenska klassiker och allsång. Jag minns alla mina somrar runt 2002-2005, de var så fina medan de vararade. "Det ska vara gött att leva - annars kan det kvitta, spring inte runt och vela" Yeye, precis min melodi!! Man ska se livets ljusa och glädjas åt det. Givetvis lösa det som strular men optimismen segar - var så säkra. Att vela tjänar inget till - man får ju enbart ångest av det.

Samlar ni på OCR-nr? Inte jag. Inte medvetet i alla fall, tur att jag har en Internetbank som gör det åt mig. Den turen behöver man när man inte får sina hyresavier och behöver betala genom att använda ett gammalt OCR-nr, då hela bostadsbolaget har semester. Jag fick dock tag på en förvaltare som hjälpte mig så pass mycker att han kunde rekomendera mig att betala med det gamla numret, sedan sa han att det kanske ägt rum en hyreshöjning men han hade ingen aning om hur stor den var. "Sätt in några hundra extra för säkerhetsskull". Hm bra koll. Jag ringde tillslut VD:n som mer eller mindre bara bekräftade förvaltarens uppgifter och tyckte att jag skulle ha ringt innan de gick på semester. Jaha, så hur skulle jag kunna förutspå att hyresavin skulle utebli till sista juli redan den 28 juni? Röriga är de minst sagt, uteblivna tvättstugenycklar, en ombesitning ska ske samt att de gett mig fel parkeringsplatsnummer. Märker de om hyran uteblir? 

Den här dagen utses här med till den ohjälpsammadagen, lägg detta på minnet så vi kan fira nästa år igen. En av mina underbara kollegor kom inte in till jobbet på grund av att en myndighet bestämde sig för att jävlas lite med henne. Precis som i mitt fall tycktes hennes samtalspartner också sakna koll på läget. Tur att jag och kollegan har koll då, annars skulle la världen gå under :).  

Jag vill förresten inte alls ha någon husvagn men jag älskar den låten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0