Stenigt värre

Tvärtemot vad jag brukar säga, så har den här veckan gått i riktigt långsamt tempo. Jag har hela tiden varit en dag före i tidräkningen. Redan i tisdags var jag tvärsäker på att det var onsdag och i torsdags morse blev jag riktigt besviken när jag insåg att det inte var fredag, trots att jag hade inbillat mig det. Egentligen har det la inte varit något fel på veckan, den har bara varit monotom och i vissa avseenden tjatig samt löjlig. Det känns som att jag enbart har ägnat min arbetstid åt ett enda dokument och som att diskussionerna i allmänhet den här veckan har resultaterat i en enda slutsats.

En av veckans höjdpunkter var fredagens fantastiska och något fnittriga stenmiddag, med alla fina stenar samlade. Bland annat gav vi varandra löjliga presenter. Jag fick ros oh lila hjärtan som man kan dekorera tårtor med samt en burk med hemmagjord jordgubbs- och chokladmarmelad. Mitt bidrag till presenthögen var en burk vaselinsalva samt ett paket med färgglada ballonger. Andra paket som fanns i högen var rosa vantar, en egenhändigt tillverkad chokladkalender. Stenarna är bäst, så är det bara.

För er som är intresserad av ytterst viktig information så kan jag upplysa er om att vid man firar amestistbröllop vid 44 års äktenskap, safir bröllop vid 45 år, guldbröllop efter 50 år samt diamantbröllop efter 75 år. Det häftigaste sker ändå när man firar 70 år för då är det STENBRÖLLOP!!

Kan saker vara så meningslösa och töntiga att de kan anses irrelevanta? Ja, förmodligen är det så och då borde slutsatsen kunna bli att man inte ska diskutera vissa saker. Enkelt va? Hade i alla fall varit det om alla funnit exakt samma saker relevanta.

Seriöst, hur många roller kan en människa ha egentligen? Okej att vi har olika roller till olika människor, hade inte det varit tillräckligt? Man kan ju tycka det i alla fall. Det blir aningen komplicerat när man har flera olika roller till en personer i olika situationer, beroende på vilka andra människor som är närvarande. Jag undrar hur det känns att vara en insekt, är det lika avangcerat?

* Hur mycket pepparkakor måste man äta för att snällheten skall bestå?
* Det är jobbigt att vara insiktsfull för då förstår man att man är knäpp.....
* Det är onödigt att ägna sig åt saker som inte är nödvänida för det är onödigt. 
* Det man inte kommer iåg har man glömt bort och minns därför inte! 
* Förmodligen är man kall om man fryser.  

Kommentarer
Postat av: Fröken Vis

Jaa, stenmiddagen var absolut en av veckans höjdpunkter!

Oj, många kloka konstateranden i slutet av ditt inlägg här, flera av dem skulle jag mycket väl ha kunnat kläcka ur mig...

Ha en fin inledning på arbetsveckan!

Kram

2011-12-18 @ 21:47:54
URL: http://vissmaragd.blogg.se/
Postat av: Jonas Jakobsen

Men om du har haft ett äktenskap i 70 år borde det innebära att du är över pensionsålder så alltså kan du går i pension nu. Ha det bra! kram.

2011-12-19 @ 11:04:33
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0