Matkassarna blåste sönder på vägen hem....

Borta bra men hemma är alltid bäst. Så bara är det. Som ni förstår är jag alltså hemma i Göteborg igen och allt är sig likt. Det stormar och viner för fullt utanför fönstrena. Jag har vågat mig ut ett par gånger idag men det krävdes en enorm övertalning hos mig själv för att jag skulle lämna mina varma, trygga och goa lägenhet. Men har man ingen mat hemma så måste man införskaffa sig sådan för annars får man vara hungrig och det är inget kul. Detta gäller oavsett väderlek. Jag skulle dock rekomendera de allra flesta att undvika att storhandla när det stormar.

Mina kassar blåste nämligen sönder.............. Det var inte det minsta roligt utan det blev bara tugnt och ursäkta språket jävligt blött. Lyckligtvis hade jag en ryggsäck med mig så jag proppade ner det mesta där och lade sedan resten av maten i en trasig kasse och sprang den sista biten. Inte behöver man träna när det är sådant här väder... Jag funderar bara över var högtrycket befinner sig? Inte på Högtrycksgatan i alla fall.

Den första gången jag var ute var det problem att ta sig hem. Bron var avsträngd för spårvagnarna av säkerhetsskäl. Jaja, är man öbo så är man, även om Hisingen är en rätt så stor ö. Fast det spelar ju ingen roll när det blåser som bara den, öns storlek är ganska irrelevant i det här sammahnaget, för över en bro måste man oavsett öns storlek så det så.

Nu lämnar jag stormen, den ska inte få mer uppmärksamhet än den redan har. Snacka om att den här vinden har bekräftelsebehov. Jag lovar, jag märker av dig!

Förutom att vara ute i skitvädret som jag inte skulle prata mer om, så har jag installerat en DVD, visst är jag bra. Sedan har jag rensat i lådor. Jag har flyttat en stor bunt papper från en låda till en annan. Jag lyckades då slänga en kasse skräp så lådan som papprena nu befinner sig i är långt ifrån lika stökig som den innan. Det blir spännande att se hur länge det varar. Tur att jag får för mig att städa ibland i alla fall. 

Igår åkte jag tåg, ett X2000. Inget märkvärdigt med det, hade i alla fall inte varit det om inte SJ gett mig väck i pannan. Är det någon som förstår varför de har plockat bort vagn 2, satt dit vagn 7 samt flyttat bistron till vagn 5? Vagnsordningen ser numera ut såhär: 1, 3, 4, 5, 6, 7. Vad är poängen med det? Antaligen finns det hundra bra skäl till det nya systemet men i min hjärna verkar det mest korkat. Är det någon utredare på SJ som har kommit fram till att man behöver förnya sig eller? Enkelt sätt i så fall. 

Snart är det nyår och då blir det definitivt högtryck här!

Ha det gott allihop och blås inte bort.  


Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Kul att du lyckades installera din nys dvd spelare, man behöver inte vara så tekniskt lagd för att klara av det. Jag brukar inte vara så bra på att följa instruktionsböcker inte när det gäller tekniska prylar iallafall utan då kör jag på måfå om det finns flera sätt att lösa problemet på. Har ochså råkat ut för att matkassar har gått sönder vilket är irriterande. om jag inte handlat så mycket har jag burit det med händerna annars om det är bara handtagen som gått sönder har jag burit kassen. Men för det mesta har jag min shoppingvagn när jag storhandlar matvaror så då slipper jag problemet med trasiga matkassar. Ha det bra! kram.



2012-01-01 @ 15:13:00
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0