11-12-13, med andra ord Lucia

Hej svejs i lingonskogen! Hm, inte för att jag på allvar tror att särskilt många av er verkligen befinner er i en lingonskog men i ändå. Det lät lite roligare än att bara skriva "hej". Å, andra sidan hade jag ju kunnat välja att inte hälsa alls. Fast, det hade ju kunnat uppfattas som aningen oartigt. För er som följer min blogg så kan ni nu alltså dra slutsatsen att jag för det mesta är oartig just här, eftersom jag sällan inleder ett inlägg med ordet "hej". Intressant inledning förövrigt, misstänker att den kanske inte var så givande men förmodligen tänkte ni i alla fall, Catta kom till sak. Japp, ska bli snart, vill bara värma upp både er och min hjärna lite, för tydligen är det också ett redskap som ska brukas emellanåt. När jag läste anatomi för en sådär två år sedan lyckades jag åtminstonde lära mig att hjärnan fungerar bättre om den används ofta. Kom ihåg det.

Jag undrar hur mycket hjärna taxichauffören använde som nyss frågade mig om jag var Harry Andersson, som han skulle hämta. Jag ser nog inte ut som en Harry men i o för sig så är det la gött att folk inte är fördomsfulla och bara tar saker förgivet. (Fast den där taxihaffisen är säkert fördomsfull på andra områden). Kanske såg han taskigt oh därför inte kunde bedöma om jag såg ut som en Harry eller inte. Dok hoppas jag att hans syn inte var allt för usel, lite dumt om han har körkort då. Vem vet, man ska inte ta något förgivet, det kan gå väldigt snett om gör det, har jag fått veta. Jag tycker jag övar mig varje dag på att inte ta saker förgivet, ändå verkar jag göra det... Jag kommer i alla fall på mig själv med att gång på gång dra slutsatsen att vad som helst kan hända. Varför bli förvånad? Egentligen borde man bli mer förvånad om det blir som man tänkt, om folk gör det man förväntar sig att de ska göra. Jag är inte bitter, enbart realist och insiktsfull, så det så ;)!

Lucia idag, har inte märkt av det så mycket i form av sång och Luiatåg. Men mysigt ändå. Guldklimpen hade med sig lussefika till kontoret så hon och jag fick en trevlig start på dagen. Datum idag är kul, 11-12-13. Mina vänner på Facebokk, verkar också gilla det. Tur att så lite kan få en att skratta. Det är även tur att jag får äran att attestera saker på jobbet, för det är orsaken till att jag såg hur roligt datumet såg ut.

I vissa fall borde man bara strunta i tidigare rutiner och principer och bara göra. fatta nya beslut är det väl inget fel på? Det borde inte vara det, i alla fall inte om man inte har en susning om hur det fungerade innan.

Kvällen är räddad!! Telefonmöte. Jag och styrelsens vice ordförande ska gå igenom organisationsavsnittet till årets verksamhetsberättelse. Skönt att det finns saker att göra liksom. Ser fram emot helgen, då det bland annat Stenmiddag! Alla sex stenarna kommer att vara samlad. Finaste Safiren kommer till Sverige imorgon - längtar!

Nu blir det julkaffe, macka och lussekatt!

Allt det bästa till er! 

Kommentarer
Postat av: Jonas Jakobsen

Om taxichaffisen i morse trodde du var den där harry så kanske den där harry när han blir hämtad får frågan om han är Catharina Alquist haha. Kan säga att du är inte lik en man utan är en kvinna. Fast om du var utklädd till man i gårmorse kan ju taxichaffören trott att du var harry? Fast jag tror inte du hade lösmustach och gubbkeps på dig då. Jag åt ochså lussebullar på jobbet i går, det är gott och ger lite julstämning. God Juö & Gott nytt år!

2011-12-14 @ 10:27:49
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0